عقب‌نشینی عناصر ائتلاف متجاوز سعودی در مقابل نیرو‌های یمنی

نیرو‌های ارتش یمن با پیشروی در شمال یمن توانستند شهرستان العبدیه استان مأرب را آزاد کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع محلی در یمن اعلام کردند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند در ادامه پیشروی‌های خود در استان مأرب، فرمانداری شهرستان العبدیه که در شمال این استان واقع شده است را آزاد کنند.

در مقابل نیرو‌های ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و عناصر وابسته به آن، پس از شکست در مقابل نیرو‌های یمنی عقب‌نشینی کردند. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز در این خصوص اعلام کرد نیرو‌های یمنی از چندین جهت به سمت داخل استان مأرب در حرکت‌ هستند و تاکنون توانسته‌اند چندین منطقه را از وجود مزدوران و تروریست‌ها پاکسازی کنند.

یک منبع نظامی دیگر نیز اعلام کرد ارتش یمن توانسته است شهرستان الجوبه در جنوب مأرب را نیز آزاد کند و کنترل آن را بدست بگیرد. طی این پیشروی‌ها عناصر و مزدوران وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و ائتلاف متجاوز از این شهرستان‌ها فرار کرده و عقب‌نشینی کردند.

حین پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان برای ممانعت از پیشروی یمنی‌ها، ۱۹ بار به نیرو‌های یمنی حمله کرده و آن‌ها را هدف قرار دادند. خبرگزاری العربیه (وابسته به عربستان) نیز ادعا کرد جنگنده‌های این ائتلاف توانستند ۱۰۸ تن از نیرو‌های یمنی را شهید کنند.

شایان ذکر است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۱۹ روز است که با پیشروی از جنوب استان مأرب به سمت شمال، این شهر را به محاصره خود درآورده‌اند. اظهارات مقامات دولتی و نظامی وابسته به هادی نشان می‌دهد که شرایط برای نیرو‌های تحت امر او خوب نیست و هر لحظه امکان دارد خطوط دفاعی آن‌ها در کل استان مأرب فرو بریزد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار