اذعان کامالا هریس به توحش اروپاییان علیه بومیان آمریکا

معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد نخستین اروپایی‌هایی که به سواحل آمریکا وارد شدند موجی از خشونت، تخریب و غارت علیه بومیان این منطقه انجام داده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کامالا هریس، معاون اول رییس جمهور آمریکا که در جمع کمیته ملی سرخپوستان این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: زمانی که اروپاییان برای نخستین بار پا به سواحل آمریکا گذاشتند موجی از تخریب، غارت و کشتار علیه بومیان این منطقه به راه انداختند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما نمی‌توانیم این گذشته شرم آور را فراموش کنیم. ما باید برای روشن شدن تمامی جوانب آن تلاش کنیم. ما باید تاثیر این رفتار وحشیانه اروپاییان با بومیان آمریکایی را بررسی و تاثیر آن بر زندگی امروز جوامع بومی را مشخص کنیم.

معاون اول رییس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد: دولت بایدن در حال بررسی اختصاص بخشی از بودجه فدرال برای آموزش و تامین شغل بومیان آمریکاست.

پیشتر در سال ۲۰۱۸،  ۱۲ مرکز دولتی در مورد اختصاص بودجه‌ای از دولت فدرال به قبایل و بومیان آمریکایی با هم مذاکره کردند که به هیچ نتیجه مشخصی در این زمینه نرسید.

هریس که به مناسب کشف قاره آمریکا توسط کریستوف کلمب در جمع بومیان آمریکا حاضر شده بود تاکید کرد: اعمال خشونت علیه بومیان آمریکا و کشتار و غارت اموال آن‌ها توسط اروپاییان در طول تاریخ تمام داستان نیست. ما باید برای روشن شدن تمامی زوایای این حوادث تاریخی تمام تلاش خود را به کار گیریم.

این نخستین بار نیست که یک مقام ارشد دولت آمریکا به توحش اروپایی ها علیه مردم واقعی قاره آمریکا اذعان می کند. با این حال، این مهاجران اروپایی اکنون خود را مالک این کشور می دانند و از هیچ گونه تبعیضی علیه بومیان این کشور دریغ نمی کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۰۱:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
نیروی قدس سپاه جویای علت جشن سال نو یا عید پاک سال 1521 میلادی و کشته شدن 115/000/000 بومی امریکایی و گم شدن اجساد انها و علت نامگذاری ان مرز و بوم به نام جعلی (امریکا) شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
دیگ به دیگ میگه روت سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
نخستین آمریکاییایی هم که پا به خاورمیانه و آفریقا گذاشتن موجی از توحش و چنایت و خونریزی به پا کردند
آخرین اخبار