تکرار ادعاهای واهی پمپئو درباره ایران و حمایت از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام

وزیر خارجه پیشین آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود درباره ایران، از تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه پیشین آمریکا، در مصاحبه‌ای با جروزالم پست به تکرار ادعا‌های پوچ خود درباره توافق هسته‌ای ایران پرداخت و اشاره‌ای به تصمیمات رژیم صهیونیستی درصورت پیشرفت برجام نیز داشت.

پمپو در ابتدا مدعی شد: «اسرائیل اقدام نظامی را به عنوان آخرین گزینه برای خود نگه داشته است تا درصورت مماشات آمریکا با ایران از آن بهره‌گیرد، زیرا در این حالت ایران جسورتر از پیش خواهد شد.» او در ادامه افزود: «اقدام نظامی به نفع هیچ طرفی نیست.»

پمپئو سپس بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف آمریکایی، به حمایت از اقدام دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» پرداخت و مدعی شد: «خروج ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ جهان را از خطرات ایران برحذر داشت.»

این مقام پیشین آمریکا در ادامه مدعی شد: «ما توانایی ایران را نپذیرفتیم و به آن‌ها اجازه ایجاد تهدید در حوزه خلیج (فارس) را ندادیم. حمله به قاسم سلیمانی نشانه‌ای برای دفاع ما از منابع آمریکایی در سرتاسر جهان بود. اقدامات ما مانعی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌شد.»

پمپئو در ادامه اظهاراتی ادعایی خود، مدعی شد: «اگر دولت ترامپ یک یا دوسال دیگر در قدرت باقی می‌ماند، همکاری میان رژیم اشغالگر و آمریکا، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شد.»

وزیرخارجه پیشین آمریکا همچنین مدعی شد: «ما اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را زمانیکه همه چیز تحت نظارت ماست، نخواهیم داد.»

این در حالیست که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به تازگی از جو بایدن، آنگلا مرکل، بوریس جانسون خواست تا علیه ایران اقدام کنند.

بنت در لفاظی‌های اخیر خود علیه کشورمان مدعی شد جهان باید ایران را در قبال نقض تعهدات هسته‌ای پاسخگو بداند و گفت: «من انتظار دارم قدرت‌های جهانی ایران را مسئول بدانند و آن‌ها را به شورای امنیت سازمان ملل متحد واگذار کنند. این گونه مسیر مسالمت آمیز خواهد بود. مسیر‌های دیگری هم وجود دارد، اما این اقدام کار درستی است و ما در هفته‌ها و ماه‌های آینده به دنبال آن خواهیم بود.»

همچنین گفته می‌شود بنت به تازگی دیداری با مایک پمپئو داشته است و در آن به رایزنی درباره مباحثی از جمله «ادعای تهدیدهایی از سوی ایران و توافق آبراهام» پرداخته‌اند.

تاکنون ۶ دور مذاکره میان مقام‌های مختلف درباره احیای برجام در وین اتریش انجام شده است. بنابر اعلام مقام‌های مختلف تاکنون پیشرفت خوبی حاصل شده، اما اختلافاتی پابرجاست. آمریکا که با خروج یکجانبه از این توافق، تحریم‌های ایران را در عهدشکنی آشکار بازگرداند اکنون می‌گوید توپ در زمین ایران است در حالی که نشان داده است که به عهد خود وفادار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
بهترین زمان برای ترور ترامپ وپمپئو رو از دست ندید .
آخرین اخبار