اولیانوف: آمریکا تأثیر فشار حداکثری بر ایران را بیش از حد ارزیابی کرده بود

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در توئیتی بار دیگر از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت: روند گفتگو‌های وین بار دیگر ثابت می‌کند که آمریکا تأثیر  فشار حداکثری بر ایران را بیش از حد ارزیابی کرده است.

او ظهر امروز در صفحه توییتر خود در ادامه نوشت: فشار‌ها ادامه دارد، اما ایران عجله‌ای ندارد اگرچه می‌داند هرچه زودتر مذاکرات به پایان برسد تحریم‌ها زودتر برداشته می‌شوند. تحریم‌ها تنها عامل مورد توجه نیستند.

روز گذشته، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین و مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در پیامی توییتری به مناسبت ششمین سالگرد توافق هسته‌ای ایران، نسبت به مذاکرات احیای برجام در وین واکنش نشان دادند. 

اولیانوف در این پیام نوشت: «امروز ششمین سالگرد برجام است، توافقی که شاهکاری در دیپلماسی محسوب می‌شود. برای تدوین برجام خلاقیت بسیاری صرف شده است، این توافق سهم عمده‌ای برای منع گسترش سلاح هسته‌ای داشت از همین رو احیای آن اولویت محسوب می‌شود.»

مایک پمپئو  نیز در پیامی جداگانه در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «امروز سالگرد توافق شکست‌خورده هسته‌ای ایران است. هرگز نباید از ابتدا این توافق شکل می‌گرفت و به همین دلیل نیز دولت ما از آن خارج شد.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی با بیان اینکه واشنگتن آمادگی لازم را دارد تا بدون محدودیت زمانی به دور هفتم مذاکرات غیرمستقیم با ایران بازگردد، مدعی شد: برای دور هفتم مذاکرات برجامی، این ایران است که باید تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار