ثبت پنج فقره وقف جدید در دهه وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : با ثبت پنج فقره وقف جدید در دهه وقف، مجموع وقف‌های ثبت شده در استان طی امسال به ۲۳ فقره رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا قبل از دهه وقف ۱۸ وقف جدید در استان ثبت شده بود که آمار این موقوفات با پنج فقره وقف جدیدی که تاکنون در دهه وقف به ثبت رسیده به ۲۳ فقره افزایش پیدا کرده است.

او گفت : از مجموع پنج فقره وقف جدید ثبت شده در استان در دهه وقف سه وقف آن در شهرستان پاوه و دو وقف دیگر در شهرستان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: موقوفات جدید ثبت شده در شهرستان پاوه شامل ۵۰۰ متر زمین ملکی جهت ساخت مسجد در روستای دوریسان شهرستان پاوه، دو قطعه باغچه در باغات شهرستان پاوه جهت کمک به تامین هزینه‌های مسجد جامع پاوه و ۱۷ اصله درخت گردوی مثمر در شهرستان پاوه هستند.

صالحی ادامه داد: وقف‌های جدید ثبت شده در شهرستان کرمانشاه هم به وقف دو هزار سهم صنایع پتروشیمی کرمانشاه و ۱۳۶۰ سهم بانک دی به نیت مشارکت در تامین هزینه‌های عمرانی حرم امام حسین (ع) و نیز وقف چهار هزار متر زمین به نیت توسعه و بازسازی عتبات عالیات اختصاص دارند.

او سپس با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، افزود: در تلاشیم تا با ارائه مشاوره‌های وقفی، وقف‌های جدید و نیت واقفان را به سمت رفع مشکلات روز سمت و سو دهیم، زیرا روز به روز جامعه با نیاز‌های مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیاز‌ها وقف‌های جدیدی انجام شود.

صالحی ادامه داد: سعی می‌کنیم واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعاتی مثل کمک به حل مشکل اشتغال، ازدواج و دیگر نیاز‌های روز جامعه هدایت کنیم.

او گفت: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.