تایوان: در برابر چین سر تعظیم فرود نمی‌آوریم

رئیس جمهور تایوان امروز یکشنبه پیشنهاد خود را برای گفتگو با چین بر اساس "برابری" تکرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان اعلام کرد کشورش در برابر چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

رئیس جمهور تایوان امروز (یکشنبه)در سخنرانی خود به مناسبت روز ملی تایوان گفت: کشور ما به تقویت دفاعی خود ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس نمی‌تواند این سرزمین را مجبور کند مسیری را که چین برای ما تعیین کرده است، بپذیرد. مردم فشار های چین را از یاد نخواهند برد.

وی در سخنرانی در خارج از دفتر ریاست جمهوری در مرکز تایپه گفت: در زمان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، پکن فشار نظامی و سیاسی را بر تایوان برای پذیرش حکومت این کشور افزایش داده است. این شامل مأموریت‌های مکرر نیروی هوایی چین در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان می‌شود. تنها در هفته اول ماه اکتبر، پکن حدود ۱۴۹ هواپیمای نظامی به این جزیره فرستاد و تایوان را مجبور کرد که جنگنده‌های خود را به حالت آماده باش درآورد و نگرانی بین المللی را برانگیخت.

تسای اینگ ون، با اظهار امیدواری درباره کاهش تنش‌ها در سراسر تنگه تایوان گفت: دولتش عجولانه عمل نخواهد کرد. مسیری که چین تعیین کرده است نه شیوه‌ای آزاد و دمکراتیک برای تایوان و نه حاکمیتی برای ۲۳ میلیون نفر از مردم ما ارائه می‌دهد.

رئیس جمهور تایوان، امروز یکشنبه پیشنهاد خود را برای گفتگو با چین بر اساس "برابری" تکرار کرد. او گفت حسن نیت تایوان تغییر نمی‌کند و تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا از تغییر وضعیت یکجانبه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۸ مهر ۱۴۰۰
اینا فقط در برابر نظام سرمایه داری سر تعظیم فرود میارن
آخرین اخبار