وزارت دفاع تایوان: با چالش امنیتی بزرگی از سوی چین روبرو هستیم

بنا بر اعلام وزارت دفاع تایوان، هواپیماهای این جزیره بیش از دو برابر سال گذشته برای رهگیری هواپیماهای چینی به پرواز درآمده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ارتش تایوان بیش از دو برابر سال گذشته هواپیما‌های خود را برای رهگیری هواپیما‌های چینی به پرواز درمی آورد و توضیح داد این جزیره با چالش‌های امنیتی شدیدی از سوی این همسایه بزرگ خود مواجه است.

چین، که تایوان دموکراتیک را قلمرو خود می‌داند، در واکنش به آنچه پکن آن را تبانی بین تایپه و واشنگتن می‌خواند، فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی این جزیره افزایش داده است.

در چند هفته گذشته، جنگنده‌های چینی از خط میانی تنگه تایوان که معمولا حائل میان این جزیره و چین به حساب می‌آید، عبور و به منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان پرواز کرده اند.

در گزارشی به پارلمان محلی که نسخه‌ای از آن در اختیار رویترز قرار گرفته است، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: امسال هواپیما‌های نیروی هوایی تایوان ۴۱۳۲ بار پرواز کرده اند که طبق محاسبات رویترز ۱۲۹ ٪ بیشتر از کلِ سال گذشته است.

در این گزارش آمده است: «چین در تلاش است تا با استفاده از اقدامات نظامی یک جانبه، شرایط امنیتی تنگه تایوان را تغییر دهد. چین همزمان پاسخ ما را آزمایش می‌کند، فشار بر دفاع هوایی ما را افزایش می‌دهد و فضای فعالیت ما کوچک‌تر می‌کند. » وزارت دفاع تایوان اضافه کرد توسعه سریع ارتش چین با اقدامات نظامی «هدفمند» علیه تایوان همراه بوده است.

چین به ویژه از افزایش حمایت آمریکا از تایوان، از جمله بازدید مقامات ارشد آمریکایی از این جزیره، خشمگین است. این موضوع به تشدید تنش‌های میان آمریکا و چین منجر شده است. هرچند تایوان قادر نیست با قدرت نظامی چین مقابله کند، رئیس جمهور تایوان بر نوسازی نظامی این جزیره با هدف چابک‌تر شدن نیروی نظامی آن و دشوارتر شدن حمله به تایوان نظارت دارد.

چانگ گوانگ چونگ معاون وزیر دفاع تایوان در سخنرانی در کنفرانس دفاعی آمریکا- تایوان در ساعات پایانی روز دوشنبه همکاری بیشتر با آمریکا را فراتر از فروش اسلحه خواستار شد و گفت این همکاری به تقویت اصلاحات دفاعی تایوان و نوسازی نظامی آن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار