کاهش ۳۴ درصدی طلاق در آران و بیدگل

رییس اداره ثبت احوال آران و بیدگل گفت: طلاق در این شهرستان در نیمه نخست امسال ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمدعلی کاشفی رییس اداره ثبت احوال آران و بیدگل گفت: امسال ۸۴ واقعه طلاق در آران و بیدگل ثبت شد، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل از آن ۱۲۷ مورد بوده است.

وی از افزایش نزدیک به یک و نیم درصدی ولادت در ۶ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: امسال ۵۹۶ مورد تولد ثبت شده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۵۸۸ مورد بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت اسامی نوزادان دختر در آران و بیدگل فاطمه، زهراو حلما و نوزادان پسر امیر علی، امیرمحمد و محمد است.

رییس اداره ثبت احوال آران و بیدگل با اشاره به ثبت ۲۰۱ واقعه ازدواج در امسال ، ادامه داد: آمار ثبت شده حاکی از کاهش واقعه ازدواج در امسال  نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی از صدور کارت هوشمند ملی افزون بر ۹۰ درصد از واجدان شرایط در آران و بیدگل خبر داد و گفت: افزون بر ۷۷ هزار نفر در شهرستان واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون افزون بر ۷۰ هزار نفر در این زمینه اقدام کرده‌اند.

کاشفی افزود: افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ثبت احوال و یا یکی از دفتر‌های پیشخوان دولت مرحله پیش‌ثبت نام را انجام دهند.

وی ادامه داد: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها و کاهش هزینه‌های دولت و مردم است که بر پایه هدف‌گذاری‌ها ضروری است همه واجدان شرایط زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

رییس اداره ثبت احوال آران و بیدگل اظهار کرد: کاهش سوء استفاده، شناسایی هویت و امضای الکترونیکی از جمله کاربرد‌های کارت جدید است و در آینده دیگر نیازی به ارایه اسنادی همچون کارت‌های بانکی، شناسنامه و دفترچه بیمه برای دریافت خدمات نخواهد بود.

آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۱۳ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.