مدیرکل ثبت احوال اصفهان:

ازدواج و طلاق در استان اصفهان افزایش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: ازدواج جوانان در استان اصفهان سال گذشته ۱۰درصد و طلاق نیز کمتر از پنج درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین غفرانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: سال گذشته در استان اصفهان ۲۸ هزار و ۱۰۰ واقعه ازدواج و ۱۰ هزار و ۲۷۷ واقعه طلاق ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۸ روند افزایش در این ۲ واقعه حیاتی بوده است.

او اضافه کرد: در ۲ سال گذشته شاهد روند روبه رشد ازدواج در استان اصفهان بوده‌ایم و شرایط کرونا و محدودیت‌ها بر این واقعه اثر نگذاشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان یادآورشد: آمار طلاق نیز در این سال روند افزایشی شتابان در استان نداشته و بسیاری از این جدایی‌ها مربوط به ازدواج‌های گذشته است.

او به تعداد وقایع ازدواج و طلاق در سال ۱۴۰۰ اشاره نکرد ولی گفت: آمار دقیقی از این ۲ واقعه  امسال  به دلیل بررسی و پردازش نهایی نداشته‌ایم، اما پیش بینی روند روبه رشد ازدواج وجود دارد.

غفرانی از کاهش فرزندآوری در استان اصفهان خبرداد و گفت: در سال گذشته ۵۶ هزار و ۳۹۴ متولد شده اند در حالی که این آمار در سال ۹۸ به ۶۱ هزار و ۲۱ نفر رسیده است.

او امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین، محمد را از جمله اسامی پسر با فراوانی بالا در این استان بیان  و اظهارکرد: در بین دختران نیز رستا، زهرا، حلما و آوا بیشترین تعداد را داشته است.

استان اصفهان دارای حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن جمعیت است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.