کارگران برای تامین معاش ناچار هستند دو شیفت کار کنند/تبدیل وضعیت قرارداد‌های موقت خواسته همه نیروهای کار

یک فعال کارگری گفت: کارگران الان فقط می‌توانند یک مسکن و سرپناهی برای زندگی داشته باشند و خوراک و پوشاک را در حد ابتدایی تامین کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن باقری عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان تهران درباره ترمیم دستمزد کارگران گفت: خط فقر در تهران ۱۲ میلیون تومان اعلام شده است و در حقیقت امکانات رفاهی سال‌هاست که از زندگی کارگران حذف شده و همچنین بحث مصرف کالری‌های لازم و لبنیات مثل شیر به شدت کاهش پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان تهران بیان کرد: در حال حاضر با وجود این‌که کارگران بسیاری از امکانات رفاهی و مصرف برخی مواد غذایی را از زندگی حذف کرده‌اند در حدود ۱۳ تا ۱۵ روز کارگر می‌تواند با این حقوق معاش داشته باشد.

باقری تصریح کرد: کارگران الان در شرایطی هستند که فقط می‌ توانند یک مسکن و سرپناهی برای زندگی داشته باشند و خوراک و پوشاک را در حد جزئی و ابتدایی تامین کنند.

او بیان اینکه کارگران برای تامین هزینه‌هایشان دو شیفت کار می‌کنند اظهار کرد: کارگران برای تامین هزینه‌های حداقلی زندگی ناچار هستند در دو شیفت کاری کار کنند و در دورانی هستیم که حال و احوال کارگران به لحاظ دستمزدی اصلا خوب نیست.

بیکار از نظر قانون کیست؟

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار درباره بیمه بیکاری گفت: بیمه بیکاری فقط برای زمانی است که کارگر از کار بیکار شده است یعنی اگر کسی شاغل باشد طبیعتا نمی‌تواند از این بیمه استفاده کند.

وی تصریح کرد: اگر قرارداد کارگران با کارفرما به مدت یک سال ادامه نداشته باشد از مزایای بیمه بیکاری محروم می‌شوند باید حتما با آخرین کارفرما به مدت یک سال قراردادشان ادامه داشته باشد که البته شرط درستی نیست.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار بیان کرد: قانون می‌گوید بیکار کسی است که غیر ارادی بیکار شده باشد ۷۳۰ روز سابقه داشته باشد و آماده به خدمت باشد و به غیر از این ۳ شرط در قانون بیمه بیکاری چیز دیگری نداریم، اما سازمان تامین اجتماعی به این شکل عمل می‌کند که اگر اشخاصی با آخرین کارفرمای خود یک سال قرارداد نداشته باشند یا سربازی نرفته باشند و یا در پروژه‌های حجمی و مدت معین کار کنند به این‌ها بیمه بیکاری نمی‌دهد.

کارگران عنوان شغلی خود را در تامین اجتماعی کنترل کنند

باقری با اشاره به این‌که در سختی کار عنوان درج شده در لیست بیمه اهمیت دارد بیان کرد: برای این‌که شغلی در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گیرد عنوانی که در لیست بیمه درج شده است بسیار اهمیت دارد و مثلا این‌که کارگری صرفا در محلی با آب و هوای بسیار گرم کار کند دلیلی بر سخت و زیان‌آور بودن کار او نخواهد بود.

وی افزود: شغل‌هایی مانند کار در معادن چه روی زمین چه زیر زمین، کار در اصطبل اسب، حمل و نقل و دفن زباله، حمل و نقل مسافران، آتش‌نشانی و خبرنگاری مشاغل سخت و زیان‌آور هستند.

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار گفت: شغل‌هایی که در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور قرار ندارند باید در استان خود درخواستی مبنی بر سختی کار ارائه دهند و در آن جا بررسی می‌شود و اگر در گروه (ب) نباشند آلاینده‌سنجی محیط کار آن‌ها توسط وزارت بهداشت و کار بررسی می‌شود و شغل مورد ادعای آن‌ها در کمیته بررسی می‌شود و نتیجه اعلام می‌شود.

وی افزود: در سایت تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۵  کارگران می‌توانند عنوان شغلی که در لیست بیمه برای آن‌ها رد می‌شود را کنترل کنند که اگر شغل سخت و زیان‌آوری دارند برای بازنشست شدن با مشکل رو به رو نشوند.

باقری با اشاره به مزایای اقلیمی بیان کرد: در پتروشیمی‌ها چندین مدل قرارداد وجود دارد که نتیجه‌ی آن تفاوت در پرداخت‌ها به نیروی کار است که باعث چالش‌های زیادی در محیط کار شده است در پتروشیمی‌ها افرادی هستند که مشمول قانون خدمات کشوری هستند و مزایایی دارند برخی از آن‌ها جزو ارکان ثالث و برخی هم جزو پیمانکاران هستند و انواع قرارداد‌های حجمی را در این حوزه می‌بینیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید از کارگران مالیات گرفته شود تصریح کرد: قانون مالیات بر درآمد و مالیات‌های مستقیم قانونی است که توسط سازمان برنامه و بودجه نوشته می‌شود و از کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند مالیاتی گرفته نمی‌شود، اما اگر این اتفاق افتاد باید به اداره مالیات برای برگشت مالیات به حسابشان مراجعه کنند.

تبدیل وضعیت قراردادهای موقت خواسته ی همه ی کارگران است

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی با بیان این‌که تبدیل وضعیت قرارداد‌ها خواست همه‌ی کارگران است ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کارگران قرارداد‌ها موقت دارند و درخواست ما از دولت جدید حذف پیمانکاری و عینیت بخشیدین به قرارداد‌های دائمی در واحد‌هایی که ماهیت کار آن‌ها مستمر است.

باقری درباره سکوت قانون در موضوع تحویل ندادن قرارداد کار به کارگر گفت: در قانون کار قرارداد‌های شفاهی به رسمیت شناخته شده است و این جا خلاء قانونی وجود دارد، چون کارفرمایان سودجو از این موضوع استفاده می‌کنند در قرارداد‌های کاری عنوان شغلی کارگر باید درج شود و کارگر فقط باید در آن عنوان شغلی کار کند و هرگونه به کار گیری و کار اجباری بهره‌کشی محسوب می‌شود البته پیگیری این موضوعات بسیار زمان‌بر و پر هزینه است.

وی بیان کرد: کارگاه‌هایی که زیر ۱۰ نفر هستند و از شمول برخی مواد قانون کار به بهانه‌ی ایجاد اشتغال بهتر و بیش‌تر خارج هستند کارگران این کارگاه‌ها مشکلات متعددی دارند و باید از بازرسین اداره کار کمک بگیرند.

این فعال کارگری تصریح کرد: عده‌ای در قالب موسسات خیریه و پشت عنوان کار خیر سعی دارند قانون کار را از درجه‌ی اعتبار ساقط کنند و موادی از آن که اصلا اجرا نشده و محروم مانده را می‌خواهند به تاراج ببرند مثلا در ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی آمده است که اگر کارفرما در پرداخت حق بیمه کارگر کوتاهی کرد سازمان حق ندارد خدمات خود را از کارگر دریغ کند، اما به محض این‌که کارفرما بیمه را رد نمی‌کند تامین اجتماعی کارگاه را راکد و کارگران را سرگردان می‌کند.


بیشتر بخوانید

معیشت کارگران اولین بازنده افزایش تورم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بدبخت ترازکارگرتواین مملکت وجودنداره!طرف یه ماه کارمیکنه کنارسختی ومشکلات وبعدکه حقوقشوبعد1ماه میگیره زودی یه روزه تموم میشه.چرا؟؟چون تواین مملکت گرونی بیدادمیکنه وبا2و3میلیون کاری نمیشه کرد.اجاره خونه هم یه طرف که نمیتونه خونه بخره.یزره تروخدابجای اینکه به فکراین کارمنداکه ازوقتیم که کرونااومده فقط دارن پول میگیرن وکارزیادیم نمیکنن باشین به فکراون کارگرروزمزدباشین که یوقت جلوی زن وبچش شرمنده نشه.خداروخوش نمیاداینقدربی عدالتی میکنید.شایدبگیداین دنیابه درک ولی اون دنیاتونومیخوایدچیکارکنیدوقتی این همه ظلم کردید؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
لعنت به مسئولین این مملکت که اینجور دارن تحقیرمون میکنن لعنت به همتون لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سیزده ساله دارم کارمیکنم با حداقل حقوق روزی سیزده ساعت مستاجرم هرسال باید جابجا بشیم یه جای ضعیفتر، تومملکتی که رو گنج خوابیده نفت گاز انواع معادن...که فقط یه نفتش کافیه تمام مردم ایران تو رفاه باشن، کجا میره این همه سرمایه ،هرروز هم ما داریم بدبخت تر و فقیرتر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
از اینکه در یکی از کشورهای دنیا که تو همه چی تواوله زندگی میکنید شکرگزار باشید yjc متشکرم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
حالا که تحریم هستیم باید همه اقشار فشار تحریم رو تحمل کنند مثل مسوولین و فرزندانشون پزشکان وکلا محضردارها و ... چرا باید همه مصائب تحریم روی دوش کارگر باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سلام.دولت ما یه حمایتی که بخواد بکنه میزارش توساز تا دنیا بفهمن الان فولاد مبارکه اصفهان همین که.گفتن نیروی موقت تبدیل به قراردادی باید بشه همه ما رواخراج کردن این همش بدبختی شدبراما. یه حرف میزنن 4تابیشرف 4تا کارگرروبدبخت میکنن.ایا راست ایا دروغ. فقط اینومیدونم ته بیشرف بازیه نون کسی بریده بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۳۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من که کارمند راه آهن هستم و کارمون ت و این شرایط کرونا جابجایی مسافران هست پس چرا از سختی کار خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۳:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بعضیا چرا اینقدر پر توقع هستند.
همین که یه کار داری که سر ماه یه آب باریکه میگیری خدا رو شکر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تحریمها کمر اقتصاد رو شکوند طی ۱۰ سال قیمت دلار به بیش از بیست برابر رسیده .فقط باید دعا کنیم کمر تحریم بشکنه تا حدودی اقتصادمون رو نق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
حسن ج
۲۳:۵۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
آقایون محترم مسؤولین کار و کارگر لطفاً بفرمایید شغل رانندگی بیشتر مواقع سختی کار محسوب میشه ولی چرا ما رانندگان بیمار بر بیمارستانها که سالهای سال در شهرستانهای دور مشغول خدمتیم شغلمان زیان آور تعریف‌نشده خداوکیلی راننده اورژانس آن هم در بیمارستان با آن همه مشکلات روحی چرا جزع مشاغل سخت شناخته نمیشه ویکی هم به فکر این قشر زحمتکش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ودروغی دیگر....
Iran (Islamic Republic of)
مجمد
۲۳:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سالیان سال است قوانینی تعریف شده ولی انجام نشده که افرادی که میبایست نصب به انجام و بررسیش مدیریت داشته باشند که داشته های موجود را با قوانین تطبیق دهند متاسفانه با رشوه و نفوذی که داشته اند قوانین را دور زده اند و شده این وضع موجود کارگران و کارمندان رده پایین بین بد و بدتر مجبور به امضای قرارداد های یکطرفه و تصفیه حسابهای سوری میگردند مسؤل این نابسامانی کسانی نیستن بجر کسانیکه میبایست از این امر جلو گیری کند
بازرسی اداره تعاون کار و امور اجتماعی و دیگر دستگاه های نظام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خیلی از شرکت های قراردادی یا پیمانی که کارگراری ما باهاشون کار میکنن اصلا وجود خارجی ندارن

فقط یه ترفندی برای خوردن حق کارگر چقدر بعضی از انسانها ظالمند نیازی نیست فقط داعشی باشی.
Ukraine
ف
۱۷:۴۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با حلوا ، حلوا کردن دهن شیرین نمیشه جناب آقای باقری و همه مسئولینی که وعده تبدیل وضعیت کارگران بیچاره رو تو بوق و کرنا کردید از مشکلات کارگران هیچ کس بیشتر از خود کارگر خبرنداره ، که با گوشت و پوست و استخونش معنی نداری رو می‌فهمه و با ماهی 3600 ابتدایی ترین نیازهاش رو هم نمیتونه برآورده کنه ، اونم هیچ وقت کامل و به موقع پرداخت نمیشه پس لطفاً به هر آنچه که اعتقاد دارید به خدایی ، ک جز او کسی رو نداریم حرف نزنید ، عمل کنید عمل شما وضعیت کارگر رو عوض می‌کنه ن حرف پس عمل عمل عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اقا ما صنایع فولاد اهواز کار می کنیم ولی چون خود مدیرای رده بالا صنایع فولاددارای شرکتهای زیر مجموعه فولادن به نفعشون نیست پیمانکاری حذف بشه مثال(شرکتهای ایده پردازان ویاوران فولاد ) همه مدیراشون از مدیرای رده بالای قدیمی وحال حاضر شرکت هسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
چه کسی این مصایب را برای کارگران و کل ملت بوجود اورد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
چینی ها سه شیفت کار میکنن برای همین پیشرفت کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۲۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
حقوق کارگر توچین حدود ۱۰۰۰ دلاره که به پول ما میشه ماهی ۲۸ میلیون و ساعات کاریش حدود ۶.۵ ساعت در روزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با این وضع میشه ازدواج کرد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با این اوضاع میشه ازدواج کرد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بی پولی و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بیکاری و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
جوان های تنبل و تن پرور که منتظرن میز ریاست برای کار بهشون داده بشه همیشه بدبخت خواهند ماند.اگر راست میگی میری کارگری هم میکنی تا پول در بیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
كارگري هم پارتي مي خواد ميز رياست ارزوني تون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ما که بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من که بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بیکاری بد دردیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بی پولی بد دردیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اگر یه بیابون رو به یه اقتصاد دولتی تحویل بدین بعد ۶ ماه با کمبود شن مواجه میشه.مشکل ما اقتصاد دولتی و تحریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خدایا تا کی شرکتی کارگران شهرداری خرم اباد هستم. کار من با نیروی رسمی یکیه. اماحقوق ما زمین تا اسمونه. 10سال سابقه با مدرک زیاد.......... اماهنوز شرکتی. خدا به داد کار گران برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
درسته که کار و درآمد نداریم عوضش امنیت داریم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۳۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
این هم شده بهانه برای ساکت کردن مردم و توجیه بخوربخورها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
چقد کارگران ناشکری هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
عوضش امنیت هست
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۲:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
الان این واسته کارهای شرکتی چه بر جان کارگران می خواهند از دولت پول می گیرند دو سوم را شرکت به جیب میزنه یک سوم را میده کارگر این چه وضعیتی هستش خوب دولت استخدام کنه و واسته را حذف کنه همه چیز شده دلال و واسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
این امنیت شغلی اقای ریسی رسیدگی کنه یعنی جاش تو بهشت هستش این پیمانکار قراردادی موقت حذف کنند یا اینکه بگند کارمند یا کارگری که بالا 8سال سابقه کار در یک شرکت دارد باید قرار داد داعمی باشد حقوق که زیر خط فقر میگیریم اینم وضع گرونی حداقل امنیت شغلی ملت تامین کنند مسعولین وریسس جمهور وقت ایران خواهشا رسیدگی کنید واقعا طاقت فرسا شده دیگه زندگی کلا استرس دقدقه
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۲:۲۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام لطفا مسئولین و یاران واقعی رهبر پیگیری کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
این یعنی فرار از عقرب پناه بردن به مار غاشیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خط فقر با در امدی ماهی ۱۰ ملیون هست . یه کارگر به زور ماهی ۴ مایون در بیاره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خط فقر 12 میلیون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
قانون ما بر ضد کارگر بنا شده و به نفع ثروتمندان تمام قرارداها دلال بازی شده و پیمانکاری با حقوق بسیار کم نظارت که اصلا نمیشه حق به حقدار نمیرسه سود عمده را فقط سرمایه دار میبره نتیجه یا ازدواج اصلا نمیشه یا اگرم ازدواج میشه ته کار اختلاف فقط حقوق لشکری و کشوری و کارمندی را ان هم زیاد درس نکردید ولی اصلا کسی به فکر کارگری که باید حقوقش بیشتر از انها باشه نیست کارگر باید حقوقش از ۱۵ میلیون بالاتر باشه چون جان و عمر و سلامتیش را مخاطره انداخته نه اینکه با حقوق ۲ میلیون واقعا خدا لعنت کنه که این قولنین را گذاشته خدا لعنت کنه کسی وظیفه نظارت را انجام نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با این اوضاع که تو این مملکته کارگرها اگه شب وروز هم کار کنند به جایی نمی رسند .
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۱:۲۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کارگران و کارمندان ساده همه در یک پله؛ بالا و یا پایین تر هستیم چون خط فقر کنونی و تازه که بانک ملی اعلام کرده است 11 میلیون تومان در ماه برای هر نفر است لذا تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل ....
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۱:۱۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اصلا بسم الله چرافقط همه انتظاردارند...کارگران زحمت کش کاشکی زیرخط فقربودن الان زیرخط مرگن...بسم الله چرا همش حرف؟؟؟الان وضعیت رسمی ونجات ازپیمانکاریشونو درست کنید بعد هم به فکرمسکن کارگری ورفاهشون هم باشید..وهزارمشکل دیگه ای که دارن
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۰۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فقط همین بس که تو نفت و گاز تو دنیا اولیم
اینم از وضع کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من کارگر پمپ بنزینم با حقوق ۲۵۰۰ بدون بیمه ایا واقعا با این حقوق میشه زندگی کرد واقعا بیایید پا کار و مشکل کاگران را از ریشه حل کنید تمام امیدمون به اقای ریسی هست واقعا سخته کسی به فکر کسی نیست نظارت نمیشه چرا به خدا ان دنیا باید جواب این کارگران زحمتش را جواب بدید خانوادهاایی که از درامد پایین از هم پاشیده شده جوانانی که ازدواج نکردند با این حقوق پایین ارزوهایی که پایمال شد خدایا خودت کمک کن واقعا سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ما کارگرای بدبخت چه گناهی کردیم که تو این وضع هستیم آخه لامصب ها اگه کارگر نباشه که چرخ اقتصاد کشور لامصب نمیچرخه
یه فکری به حال امسال ما ها بکنین
Iran (Islamic Republic of)
- مهدی
۱۰:۴۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مسئولین سهمیه ای، اگر سواد ندارین وجدان که دارین؟ برین و دست از سر این مردم بردارین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ما قشر کارگر خودمون از بدبختیمون خبر داریم لطفا اینا رو به وزیر کار و مسئولین برسونین و نتیجه پیگیریاتونو گزارش بدین چون این خبر شما بیان واضحاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
چرا جمهوری اسلامی به فکر معلم نظامی سپاهی کارمند هستش ولی اسمی از کارگران نیست .من در یک شرکت20ساله که مشغولم ولی با سه ماه قرارداد میبنده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
برادر عزیز اوضاع همه خرابه.بودجه کشورمون ۴۰ میلیارد دلاره اندازه پول دوتا ساختمون تو دبی و ریاض. اونم برای ۸۰ میلیون آدم و اینهمه هزینه.کشورمون اگر میخواد اوضاع همه خوب بشه حداقل باید ۴۰۰ میلیارد دلار بودجه داشته باشه که تا ۵۰ سال آینده متصور نیست
Iran (Islamic Republic of)
jahan
۱۰:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
با سلام . وضعیت کار در شهرستانها خیلی بغرنجه و در سایه بی توجهی اداره کار ، کارگرها در حال استثمار هستند مخصوصا کارگرهایی ک درحال کار برای اشخاص خصوصی هستند کسانی ک در رستورانها ، هتلها ، سویت ها ، فروشگاها ، خدمات نگهداری از سالمند ، نگهبانی ها ، فروشنده ها ، کارگران ساد و خیلی مورد دیگه اگه اعتراض کنن برای حقوق بین یک نیم تا دو تومن تهدید ب اخراج میشن و اگه نکنن هم ب بیگاری کشیده میشن ، بیمه ندارن ، و هیچ گروه یا ارگانی هم پیگیر امر نیستش ، برای دوازده ساعت کار تنها دو تومن دریافت میکنن تازه کمترشم هست آی دولت آی بیمه آی قانون کار برسید بداد این ملت ،
جهان ، بندر انزلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
زندگی ما کارگران شده همه اش کار و صبح تاریک از خونه بیاییم بیرون و شب تاریک برگردیم خونه به نظر شما خانواده و فرزندانمان کجای زندگی قرار دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
هیچ جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
وضعیت کارگری خیلی خرابه! چطور در سالیان خیلی دور همه حق و حقوق کارگر که در قانون اومده بود رو میداند. ولی الان هر جور بخوان حقوق و ......... بهت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
وضعیت کارگری خیلی خرابه! چطور در سالیان خیلی دور همه حق و حقوق کارگر که در قانون اومده بود رو میداند. ولی الان هر جور بخوان حقوق و ......... بهت میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
زندگی که همه اش بشه کار، زندگی است؟
توی چنین زندگی، تفریح و با خانواده بودن هم لحاظ شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خدا کنه بعد از سالها چشم انتظاری این کار رو کنن وتبدیل وضعیت کارگران رو انجام بدن بعد از 20سال کار خیلی زشته هنوز عنوان شرکتی رو یدک میکشیم ونمیتونیم وام بگیریم ضمانت کسی از عزیزانمون رو کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مسکن و و سرپناه این اقا از کجا این حرفو زده؟ با چند غاز حقوق کارگری میشه مسکن خرید؟! الله و اکبر با این حقوق تا اخر ماه نمیشه شکممون رو سیر نگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
باسلام خدمت همه هموطنان عزیز.جناب آقای باقری اگرواقعا به دنبال رفع مشکل هستیدخدا به شما خیر دهد واگرهم به فکر دیده شدن هستید،این کارخوبی نیست که بااحساسات یک قشر زحمت کش بازی کنید.حال ماجنبه مثبت موض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بزرگترین صادر کننده کارگر کارهای سخت در خاورمیانه شدیم کاری که قبلا پاکستان انجام میداد.اخه چرا باید کارگرا و مردان و شوهران سرزمین ایران برای کار به اقلیم کردستان عراق و ترکیه برن؟باز ژاپن و کره یه چیزی.اخه باید مردامون برن کردستان عراق واسه کارگری؟خجالت نمیکشید؟اینا تا سه سال پیش خودشون مستعمره داعش بودن ما نجاتشون دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
نتیجه اقتصاد دولتی و دستوری و تحریم ها کاغذ پاره اس و شعار و حرف مفت میشه اینی که هستیم حالا هی ادامه بدید نور چشمی ها که راضی هستن الهی شکر .فقط خدایا به داد کارگران برس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
فقط خذف پیمان کاران نیروی انسانی وتبدیل وضعیت کارگران حجمی شرکتی وروزمزد .پس کی دیگه موقع حل مشکلات کارگران هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
این هارو خودمون میدونیم و تجربه داریم. بفرستید برای روئسا تا اونا هم بدونن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
درود بر کارگران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
ما کارگرها هم خدایی داریم خدا صاحب اصلی ما رابرسونه تا عدالت را برقرار کنه اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
امنیت هم دارید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۱۳:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
خودمون عرضه گرفتن حقمون رو نداریم دم از خدا و پیر وپیغمبر میزنیم
سیب زمینی خاصیتش از ما بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
همسر من مهندس مکانیک در تاسیسات ایرانمال هستش پیمانکاریه حقوقش کمه پنج میلیون هم نمیشه همون رو هم چند ماه یه بار کم کم میدن بعد دو سه ماه دو میلیون !!! نمیگن طرف زن داره متاهله خرج از کجا بیاره !!! کلی قسط میدیم کلی کرایه خونه میدیم خرج خونه نمیرسه شوهرم مجبوره دو جا کار کنه هر دومون تحت فشاریم ... به خاطر همین با وجودیکه دوست داریم بچه بیاریم هنوز نتونستیم ...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
والا منم مهندس هستم .بخدا 4میلیون نمیگیرم
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۸:۵۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
حقوق شرکت نفتی ها چرا انقدر سرسام آور بالاست
چرا باید برای ستخدام در شرکت نفت اول رانت داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
درود به شرفت دقیقا حقوق شرکت نفتی ها بالاست ولی بقیه بخور و نمیر با حقوق زیر ۵ میلیون تازه استخدامشم پارتی بازیه کسی نمیتوند مشکل حل کند نه ازدواج میشه نه هیچی نمیشه با این حقوقها ازدواج و زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مادر من بازنشسته شرکت نفت هست با 20 سال کار با حقوق 10 میلیون تازه چهل سال پیش با داشتن آشنا استخدام شد
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۰۸:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام.به شرافتم قسم.سه شیفت کار میکنم.اونم از نوع تخصصی.صبح از ساعت شش تا یک در یک تولیدی کفش بیست زوج کفش چرم.لز دو تا هفت بیست زوج پوتین چرم در تولیدی دیگر.از ساعت هفت تا ده شب در یک مغازه تعمیرات کفش انجام میدم.بخدا روزی یک وعده غذا میخورم.باز هم حتی نمیتونم قبض آب و برقم رو پرداخت کنم.فقط لعنت میفرستم کسی که ما رو به این روز انداخته.پول زیاد کارم هم واسه.بیمه تامین اجتماعی خودم خودم.بیمه ماشین.مخابرات.شهرداری.اداره آب گاز برق.و دکترو دارو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
دولت تدبیر و امید رفت ولی اثارش سالیان سال بر بدن این ملت می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
جامعه ی کارگری فریاد رسی ندارد خواهش میکنیم به داد ما هم برسید ما هم انسان هستیم خانواده داریم بچه ی مدرسه ایی و دانشجو داریم چطور به روی دخترم نگاه کنم از پرداخت حداقل پولی براش درماندم دیگه نمیتونم روش نگاه کنم تصمیم دارم کلیه ام بفروشم تا دخترم رو خوشحال کنم .نه امنیت شغلی داریم نه حقوق متناسب با تورم اعتراضم میکنی سریع قراردادتو پاره میکنن میندازن دور میگن بیا تسویه کن برو. کمکمون کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۱۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
کجا مسکن دارند
گارکر جماعت همه مستاجر ان
اجاره نشین شرمنده زن و بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بد گول خوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
اشکال نداره در عوض به درجه معنویت و مقام والای انسانی میرسد
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۸:۵۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
امنیت یادت رفت داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
یه شرکت بود در اثر تحریم میخواست یه عده کارگراشو بیرون کنه کارگرا رفتن پیش مدیرعامل گفتن اضافه کاری و شیفت ما رو قط کن ولی کسی رو بیرون نکن
آخرین اخبار