هنرمند کردستانی در جشنواره بین المللی بنگلادش خوش درخشید

رییس حوزه هنری کردستان گفت: جایزه بهترین تصویربرداری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی دانشجویی بنگلادش به زانیار لطفی تصویر بردار فیلم"مردی که یادش رفت نفس بکشد" از کردستان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: در سیزدهمین دوره جشنواره دانشجویی بنگلادش، از بین یک هزار و ۳۱۰ اثر از ۹۵ کشور، ۱۶۴ فیلم به بخش نهایی راه پیدا کرد که در این میان فیلم کوتاه "مردی که یادش رفت نفس بکشد" از تولیدات حوزه هنری کردستان به کارگردانی سامان حسین پور حضور داشت.

او افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره و براساس اعلام هیات داوران، جایزه بهترین فیلمبرداری به زانیار لطفی برای فیلمبرداری این فیلم کوتاه رسید.

رییس حوزه هنری کردستان بیان کرد:فیلم کوتاه "مردی که یادش رفت نفس بکشد"جهانی را به تصویر می‌کشد که مردمان آن جهان همه ماسک به صورت می‌زنند و درگیر بیماری تنفسی هستند، چیزی که این روز‌ها با نام ویروس کرونا زندگی انسان‌ها را دچار اختلال کرده است.

زانیار لطفی، متولد ۱۳۶۰ سنندج، فارغ التحصیل کارشناسی سینما گرایش تدوین و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر تهران است.

او که مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری استان کردستان است به عنوان مدرس و مدیر گروه رشته فیلمسازی دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان و حوزه هنری استان و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج مشغول به فعالیت است.

تصویربرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه مستند، داستانی و تله تئاتر از سال ۱۳۸۴ تاکنون و همکاری با شبکه‌های برون مرزی الکوثر، العالم و سحر به عنوان تصویربردار و تدوینگر از سال ۱۳۸۹ تاکنون از جمله فعالیت‌های این هنرمند است.

همچنین تصویربرداری و کارگردان تلویزیونی بیش از ۳۰ برنامه مولتی‌کم و ترکیبی و تدوین بیش از ۴۰ فیلم کوتاه و بلند مستند، داستانی، تله تئاتر، سریال، تیزر و برنامه‌های ترکیبی تلویزیون و کسب عناوین مختلف با آثار تولیدی در قالب تصویربردار، تدوینگر و کارگردان بخشی دیگر از فعالیت‌هاو موفقیت‌های هنری این هنرمند فیلمساز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.