در صحن علنی مطرح شد؛

محمدیاری: برخورد با کسب و کار‌های جزء را پیگیری کنید/ قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ گزارش دهد

نماینده تالش و رضوان‌شهر در مجلس گفت: کمیسیون اصل نود و رئیس قوه قضائیه هیئتی را مامور بررسی موضوع برخورد قهرآمیز با پیرمرد گلیم‌فروش و برخورد با کسب و کارهای جزء کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن محمدیاری نماینده تالش و رضوان‌شهر در صحن علنی امروز یکشنبه و در تذکری گفت: حضور رئیس مجلس در گیلان نوید بخش بود، اما مردم مطالباتی داشتند که جزو برنامه‌های قالیباف به ویژه مسائل معیشتی و دستمزد عقب افتاده سد شفارود نبود.

وی ادامه داد: اگر چه استاندار قول پرداخت دو ماه حقوق معوقه را داد اما این اتفاق نیفتاده و در مقام پاسخ به کارگران و کارکنان تهدید به اخراج کرده است.

محمدیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه در اصول ۸۴ و ۹۰ قانون اساسی و همچنین ماده ۴۴ آیین‌نامه داخلی پیش‌بینی سر و سامان دادن و کارآمدسازی دستگاه ها شده است، کمیسیون اصل ۹۰ را موظف کنید که به موضوع پیمانکار و کارفرمای این سد که نظارتی نداشته است، رسیدگی کند.

نماینده تالش و رضوان‌شهر با اشاره به انتشار یک کلیپ در فضای مجازی درباره برخورد قهرآمیز با پیرمرد گلیم فروش توضیح داد: این پیرمرد آسیب به منابع طبیعی هم نزده بود و چنین برخوردی قابل قبول نیست. برخی بی تدبیری ها برای نظام جمهوری اسلامی هزینه می‌تراشد. گویی عده‌ای به دنبال ایجاد نارضایتی اند.

این نماینده مجلس با تاکید بر پیگیری این مسئله از سوی کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه هیئتی را مامور بررسی موضوع کند و حتماً به نتایجی دست خواهد یافت. اینکه یک انسان کسب و کاری خرد راه انداخته و ۱۰۰ نفر از چنین مسیرهایی کسب دارند، نباید با چنین مشکلاتی مواجه شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: در سفر به گیلان به موضوع مشکلات کارکنان سد شفارود اشاره کردم و وزیر نیرو و استاندار باید دو ماه حقوق معوقه را حتماً پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مشکل، پیمانکار است که اشکالاتی در کار وجود دارد و در حال تعیین تکلیف بر اساس قانون هستند. آقای شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ موضوع برخورد با کسب و کارهای جزء را پیگیری کند و گزارش کمیسیون را ارائه دهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار