نزدیک شدن آمار جانباختگان کرونایی به ۲۰ هزار نفر در آریزونای آمریکا

با جان باختن شماری دیگری از افراد در آریزونای آمریکا بر اثر کرونا، شمار قربانیان به ۲۰ هزار نفر نزدیک شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه  پی بی اس، رسانه های آمریکایی از نزدیک شدن آمار جانباختگان ناشی از کرونا در ایالت آریزونای آمریکا به  ۲۰ هزار  نفر خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در حالیکه سال گذشته منابع خبری و شهروندان ایالت آریزونای آمریکا، معتقد بودند هفته‌ای که در آن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جان باختند، بدترین هفته از لحاظ جانباختگان کرونایی در این ایالت است، اکنون منابع خبری احتمال می‌دهند آمار کشته‌شدگان مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در این ایالت از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کند.

اکنون، درحالیکه مقامات ایالت آریزونا پروتکل‌های بهداشتی جدیدی وضع کرده‌اند، گونه جدیدِ ویروس کرونا در حالِ شیوعِ بیشتر در این ایالت است و پیش‌بینی می‌شود که در پایانه هفته جاری آمار کل جانباختگان کرونایی  از ۲۰ هزار نفر  عبور کند.

یکی از شهروندان این ایالت که سال گذشته پدر خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است، در این باره گفت: «خیلی وضعیت بدیست، در یک سال گذشته زندگیم خیلی تغییر کرده است و برای من با بدترین از دست دادنِ عمرم همراه بوده است.»

تا روز چهارشنبه به وقت محلی بخش بهداشت و درمان ایالت آریزونا آمار کل جانباختگان را  ۱۹ هزار و ۹۵۹ نفر اعلام کرد. همچنین در هفته‌های اخیر  ۴۰ تا ۵۰ جانباخته در هر روز تنها در این ایالت جانباخته گزارش شده است. تعداد ایالت های آمریکا به پنجاه عدد می رسد.

یکی از اساتید بهداشت و درمان در این باره اعلام کرد که مشکلات دیگر و بیماری‌های زمینه‌ای عامل اصلی در فوت اغلب بیماران در سنین بین ۶۰ تا ۷۰ سال است.

این در حالیست که در ایالت‌های دیگر آمریکا نیز وضعیت کرونایی بسیار بد است، به طور مثال به تازگی «بیل دو بلاسیو» شهردار نیویورک، اعلام کرد تعلیق یا اخراج اعضای کادر درمان را که از دستورالعمل واکسیناسیون تبعیت نکرده‌اند، آغاز شده و بیمارستان‌های شهر هنوز تأثیر کامل این بخشنامه را احساس نکرده‌اند.

گفتنی است تا کنون آمریکا بالاترین میزان ابتلا به کرونا را ثبت رسانده است. این کشور با دارا بودن بیش از ۴۴ میلیون مبتلا، بیشترین آمار را در میان کشور‌های جهان داراست. همچنین تا کنون بیش از ۷۱۳ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار