سطح «بحرانی» در برخی بیمارستان‌های کرونایی آمریکا

شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها در برخی مناطق آمریکا به سطح «بحرانی» رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، آمریکایی‌هایی که واکسن نزده‌اند موجب افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها شده اند. در ایالت‌های مونتانا و آلاسکا برخی بیمارستان‌ها به قدری (به علت تعداد مراجعین) تحت فشار هستند که مجبور شدند ارائه خدمات درمانی را محدود کنند.

بر اساس این گزارش، اوضاع در ایالت آیداهو حتی بدتر است، به طوری که مسئولان بهداشتی اعلام کردند در بیمارستان‌های سراسر ایالت حالت موسوم به «استاندارد‌های بحرانی درمان» را فعال کردند (که به واسطه آن تغییر عمده‌ای در فعالیت‌های درمانی و خدماتی که قادر به ارائه آن هستند، ایجاد می‌کنند).

در ادامه این گزارش آمده است: همه بیماران، اعم از بیماران سرطانی تا افرادی که در فهرست پیوند عضو قرار دارند ممکن است با تاخیر در درمان رو به رو شوند، چرا که منابع و امکانات بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اورژانسی اختصاص یافته است.

بعضی بیمارستان‌های آیداهو به قدری مملو از بیماران کرونایی هستند که با دیگر بیمارستان‌های مناطق ساحل غربی آمریکا تماس می‌گیرند تا ببینند آیا می‌توانند بعضی از بیمارانشان را که شرایطشان وخیم است بپذیرند و در برخی موارد با پاسخ منفی رو به رو می‌شوند.

مقامات یکی از بیمارستان‌ها به سی ان ان گفتند مجبور شدند بیش از نیمی از بیمارانی را که مراجعه کرده بودند، رد کنند.

آمریکا که از ابتدای همه‌گیری کرونا بالاترین شمار قربانی و ابتلا را داشته است، با وجود واکسیناسیون همچنان این جایگاه را تقریباً با اختلاف حفظ کرده و شمار کلی ۶۹۱ هزار و ۵۶۲ قربانی و ۴۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۰۵ ابتلا را تاکنون ثبت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار