به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی

رژه خودرویی آتش نشانان ارومیه برگزار شد

به مناسبت هفت مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی، مراسم صبحگاه مشترک و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی ارومیه در ایستگاه شماره یک آتش نشانی ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه به مناسبت هفت مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی، مراسم صبحگاه مشترک و رژه خودرویی سازمان آتش نشانی ارومیه در ایستگاه شماره یک آتش نشانی ارومیه برگزار شد.

آیدین رحمانی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: مهمترین موضوعی که آتش نشانان را به رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس گره زده، روحیه ایثار و فداکاری است و این درسی است که همه آتش نشانان و رزمندگان ما در سراسر کشور از مساله عاشورا و قیام امام حسین (ع) گرفته اند.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین با تاکید بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز و کمبود امکانات آتش نشانی در سطح استان افزود: متاسفانه عدم تناسب ساخت و ساز‌های ما با امکانات آتش نشانی، یکی از نقاط ضعف شهری ما می باشد که امیدواریم با تدبیر و حمایت مسئولین مربوطه تا توانمندی آتش نشانی خود را ارتقا دهیم و پاسخ دهی مناسب در مقابل بلایای طبیعی و غیر طبیعی را داشته باشیم.

رحمانی گفت: بهره مندی ما از مالیات بر ارزش افزوده به دلیل معافیت‌های مالیاتی بسیار پایین است و نیاز است همه ما دست به دست هم دهیم تا بتوانیم اقدامات اساسی برای تامین ماشین آلات و تجهیزات اتش نشانی را انجام دهیم.

حسین مهدی زاده شهردار ارومیه نیز با تبریک روز آتش نشان و تقدیر از اقدامات آتش نشانان فداکار استان گفت: شغل اتش نشانی شغل مقدسی است چرا که نجات جان انسان‌ها کاری عظیم است.

شهردار ارومیه نیز همچنین با تاکید بر بحث کمبود امکانات آتش نشانی گفت، از همه مسئولین خواهشمندیم که ظرفیت‌های لازم برای ارتقای کیفیت امکانات آتش نشانی را به وجود آورند تا شاهد بروز حوادث ناگواری نباشیم.

مرتضی منافی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان افزود: هفتم مهر یادآور فداکاری‌های آتش نشانان غیوری است که برای رهایی بخش جان انسان‌ها و با دل بزرگ خود بر دل آتش زدند و جان خود را فدای نجات جان انسان‌ها کردند.

در پایان این مراسم از تعدادی از آتش نشانان نمونه نیز تجلیل شد.

انتهای پیا/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.