بازنگری کتاب‌های درسی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ فعالیت شاد ٣ در مدارس مشکلی نداشته است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت کتاب‌های درسی را نادیده گرفت، گفت کتاب‌های درسی را از این حیث بازبینی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آئین زنگ ملی ایثار و مقاومت با تجلیل از اقدام بنیاد شهید برای اعطای مدال شجاعت به علی لندی بیان کرد: یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش که مورد توجه بوده و در اولویت قرار دارد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

او ادامه داد: این آئین تکلیف و وظیفه ماست و امروز زنگ ملی ایثار و شهادت آغاز حرکتی بزرگ است و با شهیدان و امام شهدا پیمان می‌بندیم که در راه توسعه این فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تشکل‌های دانش آموزی به عنوان بالاترین ظرفیت دانش آموزی این برنامه را در راس کار‌های خود قرار دادند، گفت: ظرفیت کتاب‌های درسی را نباید نادیده بگیریم و کتاب‌های درسی را از این حیث بازبینی می‌کنیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور، جشنواره‌های متعدد و یادواره‌های برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت بهترین متغیر برای شکل گیری و رقم زدن ایران قوی در پاسخ به پرسش مهر، همین موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است، آنچه دشمنان ما را در مرز‌های بیرونی و درونی به زانو در آورده است، همین فرهنگ است.

او ادامه داد: این را هم به عنوان تکلیف آموزشی و پرورشی و هم تکلیفی ولایی تعریف می‌کنیم، امیدوارم با کمک سایر نهاد‌ها این نقش را به بهترین شکل ممکن ایفا کنیم؛ علاوه بر آن متولی گری بنیاد شهید در این مسیر نقش موثری دارد.

در ادامه و در جمع خبرنگاران کاظمی در باره فعال نبودن شبکه شاد در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق آخرین آمار و اطلاعات از شبکه، یک میلیون و ۵٠٠ هزار دانش آموز فقط ارتباط صوتی داشتند و ۵٠٠ هزار دانش آموز در ٢ روز به این جمع پیوستند؛ امروز پهنای باندی که شاد به خود اختصاص داده است ٣٠۵ مگابایت در ثانیه است.

او ادامه داد: حدود ٨٧ درصد کلاس‌ها در شاد تشکیل شده است و برخی از کلاس‌هایی که تشکیل نشده مربوط به مدارس غیردولتی و کلاس‌های روستایی است.

کاظمی در پاسخ به این پرسش که مدارس برای بازگشایی نیاز به دریافت مجوز دارند یا خیر، تصریح کرد: هرمدرسه در الگوی بازگشایی باید وضعیت خود را بررسی و فرمی را پر کند که تاریخ حضور دانش آموز را اعلام کند.

او ادامه داد: بررسی های میدانی نشان می دهد تقاضای اجتماعی برای بازگشایی و حضور در جامعه ایجاد شده و در چارچوب الگوی در نظر گرفته شده برای بازگشایی پیش می‌رویم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه یا  آیا با حضوری شدن مدارس، آموزش مجازی تعطیل می‌شود یا خیر، گفت: آموزش مجازی همچنان وجود دارد و در شورای عالی آموزش و پرورش  و کمیسیون برنامه درسی برنامه آموزش مجازی را طراحی کردیم که به عنوان بخشی از جریان آموزش باشد.

کاظمی بیان کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در اختیار وزارت بهداشت است و واکسن زدن را به بازگشایی مدارس گره نزدیم؛ واکسن ضامن ارتقای سلامت جامعه ست.

او درباره پرداخت پاداش پایان خدمت تصریح کرد: در تمام جلسات دولت پیگیری  این موضوع را پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
فعلا طرز درس دادناتون رو بازنگری کنین که بیسواد ترین دانش آموزای دنیا رو دارین تحویل میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
چرا مددسه اا باز شده روزی ۳۰۰ میمیرن
خوابگاه مدارس باااااازه
۱۵نفر تو یه کلاس ۲۰متری