انجام بیش از ۴۰۰ بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و خدماتی اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بازرسان در شش ماهه اول امسال، ۴۴۳ بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی و خدماتی تحت پوشش استان انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل در زمینه بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی تحت پوشش و تاسیسات سیلندر گاز پرکنی و سردخانه استان گفت: تعداد ۴۴۳ مورد بازرسی فنی توسط کارشناسان اداره کل و همچنین بازرسان شرکت‌های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی از صنایع تولیدی و خدماتی استان اردبیل انجام شده است.

او افزود: در این زمینه تحقق ۵۵ درصدی طبق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ حاصل شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

علایی بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی و خدماتی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد زمین‌های بازی و تجهیزات شهربازی مشمول مقررات استاندارد اجباری می‌باشد، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۹۶ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی انجام شده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه فعالیت شهر‌های بازی که دارای وسایل تفریحی هستند، منوط به اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد و انجام آزمون‌های مربوط است، از تمامی شهرداران درخواست کرد به هیچ عنوان اجازه فعالیت به بهره برداران تجهیزات شهربازی بدون دارا بودن گواهینامه استاندارد را ندهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.