سئول اظهارات مشاور ارشد رهبر کره شمالی را معنادار دانست

وزارت وحدت کره جنوبی سخنان کیم یو جونگ مبنی بر احتمال آغاز مذاکرات را معنادار دانست و خواستار برقراری خطوط ارتباطی بین دو کره شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری یونهاپ، وزارت وحدت کره جنوبی روز یکشنبه اظهارات کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی در مورد احتمال برگزاری گفتگو‌های سازنده در مورد مسائل بین کره‌ای را معنادار توصیف کرد.

این وزارتخانه با معنادار توصیف کردن اظهارات خواهر رهبر کره شمالی مبنی بر احتمال انجام مذاکرات بین دو کره برای بهبود روابط، گفت: «با توجه به اینکه برای چنین بحث‌هایی، مهم است که ارتباط روشن و پایداری بین دو کشور برقرار شود، ابتدا باید خطوط ارتباطی بین دو کره به سرعت ترمیم شود.»

این وزارتخانه همچنین از مقامات دو کره درخواست کرد تا گفتگو‌ها را از سر بگیرند تا بتوانند در مورد ثبات وضعیت در شبه جزیره و خلع سلاح هسته‌ای و بهبود روابط مذاکره کنند.

یک مقام کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما محتاطانه محتوای بیانیه کیم یو جونگ را بررسی می‌کنیم. دولت موضع ثابتی را برای احیا و توسعه روابط بین دو کره حفظ کرده است.»

با این حال کره شمالی با وجود خوش بینی محتاطانه پس از آنکه کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی اظهار داشت که دو کره می‌توانند درباره بهبود روابط تیره و تار طولانی مدت خود مذاکرات سازنده‌ای داشته باشند، هنوز هم به تماس‌های کره جنوبی پاسخ نمی‌دهد.

لی جونگ، سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی امروز (دوشنبه) در نشستی مطبوعاتی گفت که کره شمالی به تماس اولیه ما از طریق دفتر رابط مشترک جنوب و شمال پاسخ نداد. همچنین تماس‌ها از طریق خط تلفن نظامی بی پاسخ مانده است.

لی جونگ همچنین اظهار داشت که برقراری ارتباطی پایدار برای خلع سلاح هسته‌ای و ایجاد صلح در شبه جزیره کره و پیشبرد روابط بین دو کره از طریق گفتگو و همکاری، بیش از هر چیز مهم است.  

روابط بین دو کره از زمان نشست بدون توافق بین آمریکا و کره شمالی در اوایل سال ۲۰۱۹ در بن بست به سر می‌برد. این روابط پس از آنکه کره شمالی دفتر ارتباطات کائسونگ را منفجر کرد و تمام خطوط ارتباطی مرزی را در اعتراض به بالن های تبلیغاتی کره جنوبی قطع کرد، بیشتر سرد شده است. 

این خطوط ارتباطی در اواخر ماه ژوئیه به طور مختصر برقرار شد، اما کره شمالی بار دیگر به تماس‌های منظم سئول پس از رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا پاسخ نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
کره جنوبی برده امریکا است ولی کره شمالی اقا خودش است
آخرین اخبار