تاکید کره شمالی بر تقویت روابط با چین برای مقابله با نیرو‌های متخاصم

رهبر کره شمالی در نامه‌ای به رئیس جمهور چین بر ضرورت تقویت روابط با پکن برای مقابله با نیرو‌های متخاصم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ امروز (شنبه) اعلام کردند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نامه‌ای به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، نوشته است که روابط مستحکم پیونگ یانگ با پکن مانع نیرو‌های متخاصم خواهد شد.

کیم این اظهارات را در پاسخ به نامه قبلی شی که به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد تأسیس کره شمالی ارسال کرده بود، بیان کرد. در آن نامه رئیس جمهور چین اعلام کرده بود که قصد دارد روابط دوستی و همکاری بین دو کشور را توسعه  دهد و تقویت کند.

رهبر کره شمالی در نامه خود خطاب به شی گفت: «من بسیار خوشحالم که می‌بینم اتحاد و همکاری بین کره شمالی و چین به طور پیوسته در حال افزایش بوده  و موانع و نیرو‌های متخاصم را در هم می‌کوبد.»

او در ادامه بر ضرورت تقویت روابط برای مقابله با دشمنان تاکید کرد.

کره شمالی پس از به بن بست رسیدن در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با  آمریکا، روابط خود را با دیگر کشور‌ها از جمله چین و روسیه تقویت کرده است.

روز سه شنبه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا خواهان سیاست پایدار برای حل بحران هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی است.

کره شمالی تا به حال تمامی درخواست‌های واشنگتن برای مذاکره را رد کرده و ناظر سازمان انرژی اتمی نیز اخیراً در گزارشی مفصل از پیشرفت سریع برنامه‌های هسته‌ای در پیونگ یانگ خبر و نسبت به آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار