درخواست سازمان‌های فرانسوی برای افشای اطلاعات صادرات تسلیحات این کشور به عربستان و امارات

سازمان‌های غیردولتی فرانسه خواستار افشای اطلاعات گمرکی درباره صادرات تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان‌های غیردولتی فرانسوی درباره استفاده از تسلیحات این کشور علیه غیرنظامیان یمنی هشدار دادند و خواستار افشای اطلاعات گمرکی درباره صادرات تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات شدند.

دو سازمان غیردولتی فرانسوی از دادگاه اداری پاریس خواستند با صدور حکمی از سازمان گمرک این کشور بخواهد اسناد و مدارک مربوط به صادرات تجهیزات جنگی فرانسوی به امارات و عربستان سعودی را منتشر کند.

سازمان عفو بین الملل و مرکز حقوق بشر اروپا درباره خطرات گسترده استفاده از تسلیحات فرانسوی برای نقض قوانین انسانی بین‌المللی علیه غیرنظامیان یمنی هشدار دادند و تاکید کردند، امتناع از افشای این اطلاعات گمرکی به منزله نقض قانون است.

چندی پیش پایگاه افشاگر سعودی لیکس گزارش داده بود که اطلاعات ارتش فرانسه نشان می‌دهد که ارتش سعودی بالاترین وارد کننده سلاح فرانسه در طول سال ۲۰۲۰ بوده است. وزارت نیرو‌های مسلح فرانسه اعلام کرد که صادرات اسلحه این کشور در سال گذشته تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا، ۴۱ درصد کاهش یافته است، اما با این وجود ارتش سعودى در صدر لیست واردکنندگان تسلیحات فرانسوی قرار دارد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه ارزش سفارشات عربستان در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴.۹ میلیارد یورو بوده است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار