انتشار گزارشی از فاجعه یمن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل

بر اساس گزارشی جدید، هر هفته بیش از هزار نفر در یمن بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه جان خودشان را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان‌های بین المللی فعال در یمن با انتشار گزارشی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کردند که میلیون‌ها نفر در یمن هر روز برای زنده ماندن مبارزه می‌کنند.

مارتین گریفیتس، معاون امور انسانی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد اقتصاد یمن به اعماق جدیدی از سقوط رسیده است و قشر‌های ضعیف‌تر همواره بیشترین هزینه بحران را پرداخت می‌کنند.

گزارشگر الجزیره گفت: بیش از هزار نفر در هر هفته در یمن بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه می‌میرند. هیچ نشانه‌ای بهتر از این آمار نمی‌تواند حجم فاجعه‌ای را بیان کند که یمن با آن روبروست. مدیرکل صندوق کودکان ملل متحد ”یونیسف“، تصویر هولناکی از وضع یازده میلیون و ۳۰۰ هزار یمنی ترسیم می‌کند که برای زنده ماندن متکی به دریافت کمک‌های انسانی هستند. بین یمنی ها، دو میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال هستند که از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و ۴۰۰ هزار نفر از آن‌ها با خطر مرگ قریب الوقوع روبرو هستند.

مدیر عامل برنامه جهانی غذا هم با ترسیم تصویر هولناک‌تر می‌گوید: ۱۶ میلیون یمنی یک گام با قحطی و گرسنگی فاصله دارند. بلندپایه‌ترین مقام برنامه جهانی غذا هشدار می‌دهد که اگر در شش ماه آینده ۸۰۰ میلیون دلار اعتبار تامین نشود، کاهش سهمیه غذا ممکن است در سال آینده باعث مرگ ۴۰۰ هزار کودک یمنی زیر پنج سال شود.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین اقدام به توقیف کشتی‌های حامل سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی یمن کرده و این کشور در ۶ سال اخیر به دلیل محاصره همه جانبه ائتلاف متجاوز سعودی با کمبود شدید مواد سوختی، غذایی و تجهیزات پزشکی مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار