مقدمی:

شیوه نامه بالینی تشخیص و درمان بیماران سرپایی و بستری کووید۱۹ در فارس به روز رسانی شد

رئیس کمیته علمی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از به روز رسانی شیوه نامه تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی به همت پزشکان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر محسن مقدمی رئیس کمیته علمی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به انتشار نسخه ۰۴ شیوه نامه بالینی تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ در سطح خدمات بستری و سرپایی، اظهار کرد: تلاش برای به روز رسانی دانش دست اندرکاران مبارزه با کرونا در استان، از جمله اولویت‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده که از ابتدای این بحران، با جدیت دنبال شده است.

او، گردآوری این شیوه نامه علمی را نیز یکی از دستاورد‌های همکاری تیمی در این زمینه برشمرد که با هدف بهبود فرآیند‌های موجود و با تکیه بر تجربیات به دست آمده، بر اساس آخرین گایدلاین‌های علمی در این زمینه انجام گرفته و در طول این ماه‌ها نیز در حال به روزرسانی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تغییرات نسخه ۰۴ این شیوه نامه، از توجه به مواردی مانند افزوده شده شیوه نامه OPAT، حذف داروی «فاوپیراویر» در فاز‌های خفیف و متوسط و تغییرات جدید مربوط به دیگر دارو‌های بیماران کووید ۱۹ یاد کرد که در بخش‌های مختلف این شیوه نامه مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر مقدمی در خصوص بخش‌های این شیوه نامه گفت: تعریف بیماری کووید ۱۹ در سطوح مختلف، الگوریتم تشخیص و درمان بیماری در مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی، اقدامات تشخیصی و درمانی در بیماران سرپایی و بستری، راهنما‌های تجویز دارو، آزمایش‌های تشخیصی توصیه شده برای موارد بستری و الگوریتم تصویربرداری در بیماران با علایم کووید ۱۹به عنوان سرفصل‌های این شیوه نامه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته علمی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به توانمندی‌های علمی مجموعه دانشگاه نسبت به اثربخشی این اقدام علمی در پیشبرد بهتر برنامه‌های مقابله با بحران کرونا ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار