مزایای واکسیناسیون برای زنان باردار / واکسیناسیون بعد از ۱۴ هفتگی بارداری

یک متخصص زنان و زایمان در همدان گفت:سطح آنتی بادی خون نوزادی که از مادر واکسینه شده متولد می‌شود بالا و از ابتلا به بیماری کرونا در امان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مرضیه فریمانی, متخصص زنان و زایمان گفت:بیماری کرونا در افرادی که سیستم ایمنی آنان ضعیف عمل می‌کند بیشتر است و در مورد زنان باردار هم این موضوع وجود دارد و زنان باردار بیشتر در ریسک ابتلا قرار دارند.

او درادامه با اشاره به اینکه ابتلا مادر باردار به کرونا عوارضی هم برای بارداری به وجود می‌آورد تاکیدکرد: کرونا منجر به زایمان زودرس می‌شود به همین علت به مادران توصیه می‌شود علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

این متخصص زنان و زایمان در همدان با بیان اینکه در دوران قبل از ۱۴ هفتگی جنین مراحل اصلی رشد را طی می‌کند، تصریح کرد: قبل از هفته ۱۴  واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود، اما مادران باردار بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

فریمانی با اشاره به اینکه بهتر است مادران باردار قبل از ورود به مرحله بارداری نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تاکیدکرد: در صورتی‌که خانمی قصد بارداری دارد، بهتر است در ابتدا با تزریق واکسن کرونا وارد مرحله بارداری شود.

او گفت: مادران باردار به علت شرایط جسمی خود ذخایز تنفسی یک فرد عادی را ندارند بنابراین احتمال درگیری با کرونا و ایجاد مشکلات تنفسی برای آن‌ها دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود با دریافت واکسن کرونا این احتمال را کاهش دهند و جان خود و  فرزندشان را نجات دهند.

این متخصص زنان و زایمان  با بیان اینکه هیچ دارویی بدون عارضه نیست یادآورشد: حتی مصرف یک داروی معمولی دارای عوارض بوده و نمی‌توان هیچ واکسنی را بدون عارضه در نظر گرفت، اما بایداین واقعیت را در نظر داشت که در صورت درگیری با این بیماری احتمال به خطر افتادن جانشان را خواهند داشت همچنین زندگی فرزندشان به خطر می‌افتد، بنابراین بهتر است عارضه زودگذر و موقتی ناشی از واکسن را به بیماری کرونا ترجیح دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.