رئیس اتاق اصناف اصفهان:

اصناف هزینه تعطیلی های کرونا را از جیب خودشان می دهند

جهانگیری گفت: در دوران کرونا از سوی دولت هیچ کمکی به اصناف نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول جهانگیری  رئیس اتاق اصناف اصفهان درباره کاهش رعایت شیوه نامه ها  از سوی مردم و اصناف، اظهار کرد: طی چند ماه اخیر در خصوص کرونا ساده انگاری شد که با افزایش شیوع آن در اصفهان و سپس ترس و نگرانی مردم، امروز آمار‌های ابتلا به این بیماری دوباره روند کاهشی به خود گرفته است.

او با بیان اینکه قرار است آرام آرام رعایت شیوه نامه ها  به سمت هوشمندسازی حرکت کند و دیگر تعطیلی اصناف نخواهیم داشت، توضیح داد: در طرح هوشمند سازی رعایت دستورالعمل ها قرار است افرادی که شیوه نامه ها  را رعایت نمی‌کنند رصد شوند و تنها با خود آن‌ها برخورد شود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه اصناف نیز همانند هر قشری از جامعه امروز درگیر کرونا، آثار آن و فوتی‌های درگیر این ویروس هستند، گفت: آماری از مرگ و میر اهالی ۲۵۰ هزار واحد صنفی استان و ۱۱۰ هزار شهرستان اصفهان ناشی از ویروس کرونا در دست نداریم.

او تاکید کرد: البته برخی صنوف همچون رانندگان تاکسی، تاکسی تلفنی ها، وانت تلفنی ها، پیک موتوری ها، آموزشگاه‌های رانندگی و مشاغلی که ارتباط مستقیم با مردم دارند بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

جهانگیری با اشاره به درخواست‌های مختلف برای واکسیناسیون صنوف مختلف، اظهار داد: مدتی به دلیل شرایط کشور واکسیناسیون تعطیل شد که دوباره از سر گرفته شد و با توجه به اینکه شرایط تزریق واکسن خوب نبود، پاسخی به درخواست اتاق اصناف برای واکسیناسیون صنوف مختلف داده نشده است.

او البته گفت: با پیگیری‌های مختلف بازرسان اتاق اصناف اصفهان در ابتدای این ماه واکسینه شدند، و البته با شرایط پیش آمده هر حرفه و شغلی برای در اولویت قرار گرفتن در نوبت واکسن تلاش می‌کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان ابرازامیدواری کرد: با ورود محوله‌های واکسن به کشور، تا دو ماه آینده بخش زیادی از جامعه از جمله اصناف اصفهان واکسینه شوند.

او همچنین در مورد اینکه خسارت ۳۷ هزار میلیارد تومانی کرونا به درآمد استان و اصناف، گفت: این خسارت برای برخی مشاغل صددرصدی و برای برخی بسیار کمتر بوده است و نمی‌توان عدد دقیقی از خسارت اصناف اصفهان از کرونا را اعلام کرد.

جهانگیری تاکید کرد: در دوران کرونا از سوی دولت هیچ کمکی به اصناف نشده و اصناف دست شان در جیب خودشان بود و به نوعی هزینه تعطیلی‌ها را خودشان پرداخت کردند.

او درباره تخصیص تسهیلات کرونایی به اصناف، توضیح داد: تسهیلات وعده داده شده در مجموع قابل عنوان نبود، از سوی دیگر شرایط دریافت این اعتبارات آنقدر سخت بود که بعد‌ها با وجود تعدیل شرایط، این تسهیلات به نوعی به اصناف داده نشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.