لاوروف: طرح امنیت خلیج فارس مسکو به روز و تحویل شورای امنیت شده است

وزیر امور خارجه روسیه از به روز شدن طرح امنیت خلیج فارس مسکو و ارائه آن به شورای امنیت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در مسکو با بیان اینکه روسیه طرح خود را برای امنیت خلیج فارس به روز کرده و به شورای امنیت ارائه داده است، افزود: طرح امنیت خلیج فارس که از سوی روسیه نوسازی شده است، به عنوان یک سند رسمی در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده است.

وی در این راستا افزود: اگر موضوع کرونا و همه گیری این بیماری حل شود و اجازه دهد، دومین نشست کارشناسان سیاسی منطقه خلیج فارس و کشور‌های ذینفع در پاییز امسال برگزار می‌شود.

پیش از این وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که، مسکو تصمیم دارد طرح نوسازی شده امنیت خلیج فارس را آماده و در آینده‌ای نزدیک منتشر کند.

روسیه سالهاست در تلاش برای اجرایی شدن طرح امنیتی خود برای خلیج فارس با اولویت همکاری و مشارکت منطقه‌ای به جای تکیه بر بازیگران خارجی است.

لاوروف همچنین در این گفتگو درباه تحولات افغانستان گفت: «من اظهارات دبیر کل ناتو آقای استولتنبرگ را شنیدم ، او مسئول وضعیت کنونی دولت و نیروهای مسلح سابق افغانستان بود که ادعا می شد قادر به کنترل اوضاع نیستند. ناتو باید وضعیت افغانستان را جامع تر ، بی طرفانه و خود انتقادی ارزیابی کند.

وی گفت: ناتو با متهم ساختن دولت سابق افغانستان به رهبری اشرف غنی به ناتوانی آنها در کنترل اوضاع ، آنها را مسئول تحولات در  افغانستان  می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار