ابراز امیدواری آمریکا برای از سرگیری مذاکرات برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که مذاکرات برجام به زودی از سر گرفته شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از «USA News today»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در سخنانی ابراز امیدواری کرد که کشورش هرچه سریعتر شاهد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای غیر مستقیم با ایران در وین باشد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: قطعا آمریکا تمایل دارد تا شاهد از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم در وین باشد.

او در ادامه مدعی شد آمریکا همچنان معتقد است برجام، مؤثرترین وسیله‌ای است که می‌توان به وسیله آن اطمینان حاصل کرد ایران بار دیگر از دستیابی به هرگونه سلاح هسته‌ای به شکلی دائم و قابل تایید بازداشته شده است.

او گفت: ما خواهان آن هستیم که این مذاکرات هرچه سریعتر آغاز شود و در نتیجه ما می‌توانیم این پیشنهاد را که بازگشت دوجانبه به اجرای (برجام) همچنان امکان پذیر خواهد بود یا خیر، مورد آزمایش قرار دهیم.

وی همچنین گفت آمریکا هنوز به نقطه‌ای که بخواهد این توافق را رها کند، نرسیده است. ند پرایس گفت: ما همچنان بر این باوریم که بازگشت دوجانبه به اجرای (برجام) امکان پذیر است و این چیزی است که ما آن را تا زمانی که به نفع ما باشد، ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: آمریکا معتقد است مقامات ایران هنوز تصمیمی درباره بازگشت به توافق هسته‌ای و یا ترک آن نگرفته اند. این تصمیمی است که باید آن‌ها اتخاذ کنند.

گفتنی است پیشتر مقامات غربی ادعا کرده بودند آمریکا آماده است تا برخی تحریم‌ها علیه تهران را به منظور واداشتن تهران به بازگشت به اجرای برجام بردارد. این در حالی است که جن ساکی نیز بحث‌ها در زمینه سرنوشت برجام را «دلگرم کننده» خوانده بود.

برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام در سال ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی امضا شد؛ اما در سال ۲۰۱۸ دولت وقت آمریکا به شکلی یکجانبه از آن خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان امضا کرد؛ اقدامی که با واکنش ایران مواجه شد و ایران سطح پایبندی‌های خود را کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار