با اشاره به نشست شورای حکام؛

اولیانوف: اقدامی درباره ایران نیاز نیست

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با اشاره به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توئیتی منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در توئیتی با اشاره به نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: من معتقدم که اعضا می‌توانند و باید از ایران و دبیرخانه آژانس بین المللی انرژی اتمی بخواهند تا بر مشکلات کنونی فائق آیند و همکاری تجاری را که به دلیل برخی عوامل خارجی تحت تأثیر قرار گرفته بود، حفظ کنند. هیچ اقدامی لازم نیست.

این توئیت در پاسخ به سوال خبرنگاری صهیونیست در اظهاراتی مداخله جویانه درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر شده است.

اولیانوف پیش از این نیز در توئیتی از همکاری با واشنگتن برای احیای برجام خبر داده و نوشته بود: «ما آماده گفتگو با واشنگتن درباره احیای توافق هسته‌ای ایران هستیم.»

این در حالی است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است به منظور رایزنی درباره ایران به همراه یک هیئت کوچک به مسکو و پاریس سفر کند. سفر مالی بین روز‌های ۷ تا ۱۰ سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ شهریور) انجام می‌شود و هدف آن نیز دیدار و رایزنی با مقامات روسیه و فرانسه پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و ضرورت دستیابی به تفاهمی درباره بازگشت دو جانبه به برجام خواهد بود.

دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات وین، زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند اما پس از برگزاری ۶ دور مذاکره در وین اقدام موثری از سوی آمریکا و طرف‌های برجام دیده نشده است.

ایران هم تاکید کرده که با توجه به نقض توافق برجام از سوی آمریکا، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
جالب است بدون دادن امتیازی به فکر گرفتن امتیاز هستند
آخرین اخبار