کاهش ۳۷ درصدی موارد کرونا مثبت در خراسان جنوبی

با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان ، موارد کرونا مثبت نسبت به هفته قبل کاهش۳۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: از سه روز گذشته روند کاهشی در موارد بستری و کرونا مثبت سرپایی آغاز شده است.

او افزود: امروز به نسبت هفته گذشته موارد بستری کرونا مثبت ۲۴/۴ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است.

شریف زاده با اشاره به اینکه موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه تا روز گذشته روند افزایشی داشته است اظهار کرد: از امروز روند کاهشی این موارد آغاز شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موارد کرونا مثبت ۳۷ درصد و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۸ درصد نسبت به هفته قبل کاهش داشته است تصریح کرد: این روند کاهشی، نتیجه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی توسط مردم و اصناف استان است.

او ادامه داد: اگر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش داشته باشد به سرعت موارد کرونا مثبت افزایش می‌یابد.

شریف زاده با اشاره به اینکه واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ به تازگی آغاز شده است بیان کرد: افرادی که کد ملی و شماره موبایل آن‌ها با محل سکونتشان متفاوت است به احتمال زیاد هنگام ثبت نام واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir با خطا روبه رو می‌شوند.

شریف زاده با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون در دو روز گذشته افزایش داشته است گفت: تاکنون ۳۸/۲ درصد نوبت اول و ۲۲/۸ درصد از جامعه هدف استان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار