ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح چهار محوری علیه ایران

نفتالی بنت در کنفرانسی مجازی با سران چند سازمان یهودی در آمریکا درباره دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مجازی با سران چند سازمان یهودی در آمریکا درباره دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور مدعی شد که طرحی چهاربخشی برای مقابله با ایران به بایدن ارائه داده است.

او افزود در این طرح درباره مقابله با ایران برای توقف غنی‌سازی اورانیوم، افزایش قدرت تسلیحاتی، برنامه موشکی بالستیک و آنچه از آن به عنوان «تجاوزات منطقه‌ای» یاد شده، صحبت شده است.

بنت به زعم خود این طرح را به جای مذاکره درباره احیای برجام پیشنهاد داده است.

بر این اساس، او خواستار حمایت آمریکا و کمک برای تشکیل یک ائتلاف برای مقابله با ایران شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد او و بایدن تیم مشترکی به ریاست جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی اسرائیل با هدف جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران تشکیل خواهند داد.

بنت در سخنانی مداخله جویانه با اشاره به اینکه مخالف برجام است، گفت که موضع آمریکا در مورد این موضوع را به رسمیت می‌شناسد و از اظهارات بایدن درباره برنامه هسته‌ای ایران تشکر کرد.

بایدن مدعی شده بود که اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و اینکه اگر برجام احیا نشود گزینه‌های دیگری روی میز است.

بنت همچنین تنش منطقه‌ای کنونی را به جنگ سرد تشبیه کرده که در آن رژیم صهیونیستی نقش آمریکا را ایفا می‌کند و ایران، شوروی است. او رویکرد چند بعدی برای فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را در برخورد با ایران لازم دانسته است!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنانش در این کنفرانس مجازی گفته است که با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار نخواهد کرد چرا که عباس خواستار پیگیری جنایات جنگی این رژیم در دیوان بین‌المللی کیفری شده است.

ماه مارس سال جاری میلادی، دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، غزه و بیت المقدس شرقی از تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ است. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که یکی از اهداف او ایجاد روابط خوب با کشور‌های همسایه مانند اردن و مصر است و این رژیم در حال انجام مراحل اولیه افزایش روابط با این کشور‌هاست.

در پایان بنت درباره بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی و تنش های احتمالی پیرامون آن گفت که تلاش می‌کنند این موضوع را با آرامش حل کنند.

نفتالی بنت در سخنانی روز یکشنبه گذشته و پیش از ترک واشنگتن مدعی شده بود: تمامی اهداف این سفر محقق شده است. ما با بایدن برای همکاری به منظور جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای توافق کردیم.

این اولین  سفر نفتالی بنت به واشنگتن  پس از رسیدن به مقام نخست‌ وزیری بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار