هشدار رژیم صهیونیستی به بایدن درباره انتقاد از مصر و عربستان

مقامات رژیم صهیونیستی اخیراً به دولت بایدن نسبت به انتقاد‌های اخیر اعضای دولت او از عربستان و مصر هشدار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، مقامات صهیونیستی نگرانند انتقاد‌های دولت بایدن از مصر و عربستان موجب تمایل این کشور‌ها برای همکاری و گسترش رابطه با کشور‌هایی مانند ایران، چین و روسیه شود.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اخیراً به مقامات سعودی هشدار داده به منظور تداوم ارتباط میان دو کشور، شاهزادگان سعودی باید در رفتار‌های خود تجدید نظر کنند. آمریکا معتقد است عربستان قوانین بین المللی حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد.

این رویکرد اخیر جو بایدن موجب نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده چرا که آنها می‌گویند انتقاد بیش از حد از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر موجب می‌شود مقامات این دو کشور به دنبال جلب حمایت و گسترش همکاری‌های دو جانبه با کشور‌هایی مانند چین، ایران و روسیه بروند.

به گفته روزنامه تایمز اسرائیل، با وجود نگرانی‌های مقامات صهیونیستی این موضوع در دیدار هفته گذشته جو بایدن با نفتالی بنت مطرح نشد. یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود عنوان کرد: دولت جو بایدن به دنبال پیروی از شعار دفاع از حقوق بشر تا به حال به افزایش تعاملات بین المللی با قاهره و ریاض واکنش مثبتی نشان نداده است.

رژیم صهیونیستی، عربستان و مصر را دو کشور اصلی در منطقه برای رسیدن به اهدافش علیه ایران می‌داند و پیشتر هم اعلام کرده بود به منظور جلب کمک‌های مالی بیشتر از آمریکا برای این دو کشور با مقامات واشنگتن لابی می‌کند.

عربستان برخلاف برخی کشور‌های عربی منطقه مانند بحرین و قطر تا به حال برای ایجاد روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی مقاومت کرده است. با این حال، ریاض و تل آویو پشت پرده روابط مخفیانه ای با هم دارند و ترجیح داده اند فعلاً این روابط را آشکار نسازند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار