مدیرمرکز تجسمی وزارت ارشاد:

موزه هنرهای معاصرکرمان ازموزه های غنی کشور است

مدیرمرکز تجسمی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: موزه هنرهای معاصر کرمان نسبت به دیگر موزه های کشور از حیث آثار غنی تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، هادی مظفری مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمراسم اهدا و افتتاح ۱۲۰ هنر اثری به موزه هنر‌های معاصر کرمان با ارزش ۱۴ میلیارد تومان گفت:دلیل سفر ما بخشش بزرگ و دلی وسیع است که جسمش در دنیا نیست، اما روح بزرگی دارد که او هم خانم مرحوم منیژه میرعمادی است که ۶۹۶ اثر به موزه هنرهای معاصر کشور اهدا کردند و زادگاهشان کرمان است.

او افزود: جمشید ناصری همسراین خانم گفتند بخشی از آثار جمع آوری شده به موزه  هنرهای معاصر کرمان ارسال می شود.

مظفری بیان کرد:  این زوج هنر دوست کمک زیادی به هنر کشور کردند.

او با اشاره به اینکه مرمت آثار موزه کرمان وبازسازی ساختمان موزه از برنامه‌های مهم ما برای موزه کرمان بود گفت:حضور جدی استانداری کرمان در بخش فرهنگ زبانزد در کشور است.

مظفری افزود: باید قدر این مجموعه ارزشمند را دانست، چون در جا‌ههای زیادی موزه داریم، ولی چنین آثاری غنی که در موزه کرمان وجود دارد را  نداریم.

زینی وند استاندار کرمان  نیز با اعلام اینکه خیلی خوشحالیم این رخداد مهم در کرمان رقم خورده است گفت:از دکتر حسینی تشکر می‌کنم که به ظرفیت استان‌ها را می‌شناسد و کمک می‌کند.

او افزود:کرمان استانی بین‌المللی است و باید پایتخت مقاومت و هنر‌های معاصر معرفی شود و این هویت باید ماندگار شود .

پورابراهیمی نماینده  مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از اهدا کنندگان این آثار گفت:این بزرگواران هم به موزه کرمان و هم به هنر کشور خدمتی بزرگ کردند.

ا و افزود :امیدواریم بتوانیم در مجلس برای حوزه هنر بودجه خوبی بگیریم.

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز دراین در مراسم با اعلام اینکه استان کرمان ازجهت ظرفیت فرهنگی و موزه‌ای هنری موزه هنر‌های معاصر ظرفیت بزرگی است گفت:این موزه مرکز بزرگی برای هنر‌های تجسمی است.

او افزود:کرمان را برای پایلوت گردشگری هنر‌های تجسمی ارتقا دادیم و کرمان شهر خلاق هنر‌های تجسمی شناخته شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه از سال ۹۶ اقدامات بزرگی انجام دادیم و جشنواره هنر‌های تجسمی کشور را در کرمان انجام شد بیان کرد:مرمت آثار موزه و حفاظت و مرمت از ساختمان موزه از اقدامات مهم ما بوده است.

او گفت: در چند سالی که این موزه در کرمان دایر شده   ۲۰ نمایشگاه و ۵۰ فعالیت مهم فرهنگی وهنری در موزه هنر‌های معاصر کرمان برگزار شده است.
علیزاده افزود:موزه کرمان از، نظر غنای گنجینه دومین موزه هنر‌های معاصرکشور است.

همزمان با این مراسم از کتاب ارمغان که راهنمای آثار موجود در این موزه است نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.