راستینه:

وزیر صمت برنامه‌های حائز اهمیتی برای چهارمحال و بختیاری دارد

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های حائز اهمیت و اولویت‌دار کوتاه‌مدت برای چهارمحال و بختیاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب و متولیان تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های حائز اهمیت و اولویت‌دار کوتاه‌مدت برای این استان دارد.

او افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت، برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های تعاملی جمع‌بندی شده با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ را در اولویت کاری خود قرار داده است.


بیشتر بخوانید


راستینه اضافه کرد: به همین منظور باید نیاز چهارمحال و بختیاری در توسعه متوازن، تکمیل زنجیره ارزش با نگاه به رقابت‌پذیری و توان صادراتی این استان در برنامه‌های ۱۴۰۱ به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شود تا متناسب با این برنامه طرح‌ریزی برای طرح‌های صنعتی استان و شهرستان‌ها طرح‌ریزی شود.

او به رای موافق خود برای وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های فاطمی‌امین را به مدت ۱۰ ساعت و به‌صورت جدی با کارشناسان حوزه صنعت تحلیل و در جمع‌بندی برنامه‌های دفاع از وی ارائه کردم.

راستینه گفت: وزیر جوان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند تحول ایجاد کند و برای موفقیت وی باید به برنامه‌های کوتاه‌مدت این مسوول در حوزه صنعت کمک کرد.

او افزود: فعالان حوزه صنعت استان برای تهیه، تدوین، جمع‌بندی و ارائه برنامه جامع تحولی در حوزه صنعت استان برای سال ۱۴۰۱ به وزیر صنعت، معدن و تجارت مشارکت داشته باشند.

راستینه گفت: فاطمی‌امین خود را متعهد به نگاه ویژه در حوزه صنعت و تولید چهارمحال و بختیاری می‌داند.

او تاکید کرد: کابینه دولت سیزدهم مجموعه‌ای از مدیران باانگیزه، دارای روحیه جهادی و معرفت انقلابی هستند که در کنار رییس‌جمهوری قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به مشکل جدی در تامین آب شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی این استان گفت: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰، شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی هنوز با تنش آب مواجه نشده است، اما رفع این مشکل به برنامه جامع نیاز دارد.

او تاکید کرد: هم‌اکنون تامین آب مورد نیاز صنعت در تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری در دستور کار است و صنعت برق و گاز شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی حداقل ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

فلاح با اشاره به مشکلات بازار سیمان در چهارمحال و بختیاری افزود: هم‌اکنون برای اجرا، ساخت و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی استان به‌علت کمبود سیمان با مشکلاتی مواجه هستیم.

او رقابت‌پذیری، نوسازی و تامین زنجیره‌های تولید در صنعت را نیازمند منابع، اعتبارات و تسهیلات بانکی اعلام و تصریح کرد: به همین منظور باید منابع مالی مورد نیاز در این بخش مشخص شود، در غیراین‌صورت ۵۰ درصد واحد‌های صنعتی تا دو سه سال آینده با رکود مواجه می‌شوند.

فلاح یادآور شد: اکنون ارائه تسهیلات بانکی با سود ۱۵ تا ۱۸ درصد و حدود پنج درصد هزینه‌های بالادستی، وضعیت صنعت را با مشکلات جدی مواجه کرده و نیاز به پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی در این بخش ضروری است.

او اظهار داشت: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، وضعیت رقابت محصولات واحد‌های تولیدی با تولیدات جهانی عادلانه نیست و این موضوع واحد‌های صنعتی را با مشکل استهلاک مواجه کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار