یک زن پس از دریافت واکسن فایزر در نیوزیلند جان باخت

وزارت بهداشت نیوزیلند در گزارشی خبر داد یک زن پس از دریافت واکسن فایزر دچار التهاب ماهیچه قلب شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت بهداشت نیوزیلند گزارش داد یک زن پس از دریافت واکسن فایزر دچار عارضه جانبی نادری شد که منجر به التهاب ماهیچه قلب او شد. به ذاین ترتیب اولین مرگ پس از دریافت واکسن فایزر در این کشور ثبت شد. 

خبر فوت این زن پس از بررسی توسط یک هیئت مستقل که بر ایمنی واکسن‌ها نظارت می‌کند، در حالی منتشر می‌شود که این کشور پس از نزدیک به شش ماه عاری از ویروس با گونه دلتای کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

وزارت خارجه نیوزیلند بدون اعلام سن متوفی در بیانیه‌ای گفت: این اولین مورد مرگ پس از دریافت واکسن (فایزر) در نیوزلند است.

این وزارتخانه افزود پانل نظارت بر واکسن، مرگ را به میوکاردیت نسبت داد که یک عارضه نادر اما شناخته شده از واکسن فایزر است.

میوکاردیت التهاب ماهیچه قلب است که می‌تواند توانایی اندام در پمپاژ خون را محدود کرده و باعث تغییر در ریتم ضربان قلب شود.

شرکت فایزر نیز در واکنش به این اتفاق، ضمن پذیرفتن آن بیان کرد: ممکن است گزارش‌های نادری از میوکاردیت پس از واکسیناسیون وجود داشته باشد، اما چنین عوارض جانبی بسیار نادر است. فایزر رویداد‌های نامطلوب را که به طور بالقوه با واکسن ما مرتبط هستند بسیار جدی می‌گیرد. ما از نزدیک چنین رویداد‌هایی را زیر نظر داریم و اطلاعات مربوطه را جمع آوری می‌کنیم تا با مقامات نظارتی در سراسر جهان به اشتراک بگذاریم.

نیوزیلند موقتا استفاده از واکسن‌های آسترازانکا، فایزر و جانسون را تایید کرده که در این میان تنها واکسن فایزر برای عرضه عمومی استفاده می‌شود. 

در ۵۳ مورد جدید روز دوشنبه، تعداد مبتلایان به کرونا در نیوزیلند در شیوع فعلی به ۵۶۲ نفر رسید. 


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
از مرگ و میر پس از تزریق واکسن در ایران بگید ، جاهای دیگه تو بوق و کرنا میکنید . خودم یه شخصی میشناسم ، و کلی از اعضای کادر درمان