پیش بینی وصول ۶ هزار میلیارد تومان مالیات در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی کشور در آذربایجان‌شرقی وصول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت:آذربایجان‌شرقی یک استان نفتی نیست و در نتیجه عمده درآمدی که دولت از استان ما وصول می‌کند، مالیات است که از شرکت‌های دولتی، فعالان اقتصادی، کارکنان دولت و کارگران، حقوق و عوارض گمرکات و حقوق دولتی معادن وصول می‌شود.

اوافزود:در استان‌هایی مثل آذربایجان‌شرقی که سهمی از درآمد‌های نفتی ندارند، دولت بسیار بیشتر از رقم وصول مالیات هزینه می‌کند؛ چرا که این رقم‌ها اصلا نمی‌تواند هزینه‌های جاری و عمرانی استان را پوشش دهد.

اوخاطرنشان کرد: بخشی از پایداری منابع درآمدی اصلی دولت در تمام کشور‌ها درآمد‌های مالیاتی است؛ در نتیجه هرقدر دولت به جامعه از لحاظ اقتصادی وابسته باشد مشکلات جامعه را بیشتر درک و از آنجایی که از جامعه مالیات دریافت می‌کند پاسخگویی بیشتری دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بودجه عمومی امسال استان اعم از جاری، عمرانی، استانی و ملی را در مجموع نزدیک ۱۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بهبودی همچنین گفت: در استان نزدیک ۱۰۰ هزار نفر حقوق بگیر دولتی وجود دارد و میزان اشتغال بخش خصوصی استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است در واقع ۸ درصد شاغلان استان در بخش دولتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار