فقط قرارداد‌های هولوگرامی را از مشاوران املاک بخواهید

سرپرست اتحادیه مشاوران املاک گناوه از مردم این شهر خواست فقط قرارداد‌های هولوگرامی را از مشاوران املاک دریافت کنند تا در صورت رخ دادن تخلف،قابل پیگیری باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود دشتی سرپرست اتحادیه ابزارو یراق ومصالح ساختمانی و مشاوران املاک گناوه بیان کرد: بسیاری از شهر‌ها و شهرستان‌ها از سال‌ها قبل استفاده از قرارداد‌های هولوگرامی را آغاز کرده‌اند، اما در بندر گناوه به دلیل ناآشنایی برخی از مشاورین املاک چندین سال این موضوع به تعویق افتاد.

او افزود:به دلیل بالا بودن مشکلات و تخلفات، از ماه‌های اول سال ۱۳۹۸ سامانه اطلاعات املاک و قرارداد‌های پرینتی و هولوگرامی در گناوه شروع به کار کرد اما به دلیل همکاری نکردن مشاورین املاک این امر به صورت سراسری اجرا نشد.

سرپرست اتحادیه ابزار و یراق و مصالح ساختمانی و مشاورین املاک گناوه، ادامه داد: حدود ۱۵۰ مشاور املاک این شهر در سامانه املاک ایرانیان اصناف عضو هستند که بیش از ۱۰۰ نفرشان به هولوگرام تجهیز شده‌اند، اما تعداد محدودی از آن‌ها قرارداد را در سامانه املاک ثبت می‌کنند.

دشتی به مردم توصیه کرد، برای انعقاد قرارداد به سراغ بنگاه‌هایی بروند که مجهز به ثبت قرارداد‌ها به صورت هولوگرامی باشند، زیرا آن‌هایی که مجهز به این سامانه هستند جزو واحد‌های معتبر، مجاز و دارای پروانه محسوب می‌شوند و مورد اعتماد اتحادیه و سازمان صنعت و معدن به شمار می‌روند.

او عنوان کرد: اگر مردم قرارداد‌ها را در جایی که مجهز به این سامانه نباشد ببندند، عواقب کار بر عهده خودشان خواهد بود زیرا از این به بعدیکی از شاخص‌‌های پیگیری‌ قطعی تخلفات، داشتن قرارداد‌های هولوگرامی است.

سرپرست اتحادیه ابزار و یراق و مصالح ساختمانی و مشاورین املاک گناوه تاکید کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که تا کنون به هر دلیلی برای مجهز شدن به این سامانه ثبت نام نکرده‌اند اگر قصد ادامه شغل را دارند باید در اسرع وقت برای ثبت نام اقدام کنند.

دشتی جلوگیری از کلاهبرداری و همچنین فرار از دیون را از مزایای این نوع قرارداد دانست و گفت: این نوع قرارداد به‌روز است، هیچ‌گونه هزینه اضافی ندارد و همان تعرفه و حق کمیسیون در قرارداد‌های عادی از افراد دریافت می‌شود.

او افزود: قرارداد‌ها زمانی که هولوگرامی باشد در سامانه ثبت و مالکیت شخص احراز می‌شود و به این ترتیب ۷۰ تا ۸۰ درصد از جرایم و نوشتن قرارداد‌های غیرقانونی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.