آیا مرغ دوباره گران می‌شود؟

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: تولید کنندگان مرغ اکنون جوجه یکروزه را دو و نیم برابر قیمت مصوب می‌خرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، عطالله حسن‌زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت مصوب جوجه یکروزه ، ۴هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده بود، گفت: پرورش دهندگان مرغ اکنون مجبور هستند هر قطعه جوجه یک روزه را ۱۰هزار تومان خریداری کنند.

او افزود: وقتی قیمت جوجه یک روزه دو و نیم برابر قیمت مصوب باشد حتما در افزایش هزینه تولید مرغ و قیمت نهایی تاثیر گذار است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه انتظار این قیمت‌ها را نداشتیم ادامه داد: پیش بینی می‌شد قیمت جوجه‌های یکروزه در ماه‌های مرداد و شهریور عادی باشد، اما متاسفانه به ۱۰هزار تومان رسید.

حسن‌زاده گفت: بسیاری از پرورش دهندگان مرغ به اجبار هر قطعه جوجه یک روزه را با این قیمت خریداری کردند که این موضوع در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

او میزان جوجه ریزی در کشور را ۱۱۳ تا ۱۱۵ میلیون قطعه اعلام کرد و ادامه داد: تقاضا برای خرید جوجه یک روزه افزایش پیدا کرده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند وضعیت عرضه مرغ در آینده نگران کننده می‌شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: علاوه بر افزایش قیمت جوجه، هزینه‌های تولید، حمل و نقل، دارو و هزینه‌های کارگری نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران این اتحادیه نقشی در خروجی مرغ ندارد، گفت: نظارت بر خروجی مرغ‌ها بر عهده جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار