چین: نظامیان آمریکا و سایر کشور‌ها برای جنایات خود در افغانستان باید پاسخگو باشند

سفیر چین در سازمان ملل متحد درخواست کرد تا جنایات نظامیان آمریکا، انگلیس، استرالیا و سایر کشور‌ها در افغانستان مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد از شورای حقوق بشر این سازمان درخواست کرد تا نقض حقوق بشر توسط نظامیان آمریکا، انگلیس، استرالیا و سایر کشور‌ها در افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.

او همچنین خاطرنشان کرد که این کشور‌ها به دلیل جنایات نظامیان خود در افغانستان مسئول هستند و باید جوابگو باشند.

نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت: «آمریکا و سایر کشورها تحت پرچم دموکراسی و حقوق بشر، مداخلات نظامی را در سایر کشورهای مستقل انجام می دهند و ساختار سیاسی خود را به کشورهایی با تاریخ و فرهنگ بسیار متفاوت تحمیل می کنند.»

ژانگ جون در ادامه افزود که تقریباً ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان به جهان نشان داد که قدرت نظامی نه تنها راه حل این بحران نیست، بلکه صدمات جبران ناپذیری به ثبات منطقه‌ای و حقوق بشر وارد کرده است.

سایت افشاگر ویکی لیکس سال ۲۰۱۰ نیز اسنادی از جنایات نظامیان متحدان ناتو مانند قتل‌های بی شمار غیرنظامیان که در طول این ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان اتفاق افتاده، منتشر کرد.

چندی پیش مجله فوربز افشا کرد که آمریکا در بیست سال حضور نظامی خود در خاک افغانستان، از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تا به امروز بیش از ۲ هزار میلیارد دلار هزینه کرده است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار