تاکید وزیر دفاع آمریکا بر همکاری با کویت، بحرین و ایتالیا در مسئله افغانستان

لوید آستین در تماس‌های تلفنی با وزرای دفاع ایتالیا و کویت و ولیعهد بحرین درباره همکاری مشترک در مسئله افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با مقامات کویت و بحرین بر همکاری مشترک در زمینه تحولات اخیر افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

او در توئیتی نوشت: امروز صبح (دوشنبه) با «شیخ حمد جابر العلی الصباح»، وزیر دفاع کویت درباره وضعیت افغانستان صحبت و بر اهمیت مشارکت قدرتمند دوجانبه تأکید کردم و از او به خاطر کمک به تسهیل عبور شهروندان آمریکایی از افغانستان از طریق کویت تشکر کردم.

وزیر دفاع آمریکا در توئیت دیگری افزود: با «سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه»، ولیعهد بحرین گفتگو کردم تا از بحرین به دلیل حمایت در تسهیل عبور ایمن شهروندان آمریکایی و پناهجویان از افغانستان تشکر کنم. مشارکت قوی دوجانبه ما امکان حمایت سریع و حیاتی از وضعیت افغانستان را فراهم کرد.

آستین همچنین با «لورنزو گورینی» وزیر دفاع ایتالیا درباره اوضاع در افغانستان و هماهنگی درباره تلاش های آمریکا و ایتالیا برای تخلیه افراد در تماسی تلفنی گفتگو و از وزارت دفاع ایتالیا به خاطر همکاری و پشتیبانی عالی در این خصوص تشکر کرد.

او روز گذشته نیز در سخنانی در گفتگو با شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا گفت: مشخص بود با فروپاشی دولت و نیرو‌های امنیتی که به این سرعت انجام شد، هرج و مرج ایجاد می‌شود. تهدیدات متفاوتی در افغانستان وجود دارد که من وارد جزئیات اطلاعاتی آن نمی‌شوم.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ما ایمنی فرودگاه کابل را حفظ می‌کنیم و هر وسیله‌ای را برای انتقال آمریکایی به آنجا مورد بررسی قرار خواهیم داد. ما تصاویری ناراحت کننده در فرودگاه کابل دیدیم و این مسأله به حالت ترس و وحشتی برمی گردد که به دلیل فروپاشی دولت و پنهان شدن نیرو‌های افغانستانی رخ داده بود.

گروه طالبان که به دنبال خروج آمریکا از افغانستان فعالیت خود را مجددا آغاز کرد در ۸ اوت (۱۷ مرداد) وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و با فرار رئیس جمهور این کشور رسما کنترل این کشور را در دست گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار