کمک به خروج اتباع آمریکایی؛ ترفند پنتاگون برای اعزام یک هزار نظامی دیگر به افغانستان

پنتاگون از اعزام یک هزار نظامی آمریکایی دیگر بمنظور تسهیل خروج دیپلمات‌های این کشور از افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تصمیم جدید خود برای اعزام نیرو‌های بیشتر به افغانستان خبر داده است.

از این رو برخی منابع آمریکایی مدعی شدند که پنتاگون قصد دارد تا یک هزار نیروی نظامی دیگر را بمنظور تضمین خروج امن پرسنل دیپلماتیک و شهروندان آمریکایی که در همچنان در کابل حضور دارند به افغانستان اعزام کند.

براساس این گزارش، حضور این نظامیان آمریکایی در کابل که حال تعدادشان قرار است به ۶ هزار نفر افزایش یابد، صرفا برای کمک به خروج هر چه سریعتر اتباع آمریکایی از افغانستان است.

روز گذشته نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای نسبت به تحولات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان واکنش نشان داد و از موافقت خود با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل بمنظور تسهیل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان خبر داد.

بایدن با بیان اینکه ارتباط نزدیک و رایزنی‌هایی را با تیم امنیت ملی کاخ سفید در چند روز گذشته داشته است گفت: دستور‌هایی را برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان صادر کرده ام.

شبکه آمریکایی سی ان ان نیز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده است که آمریکا قرار است ظرف ۷۲ ساعت آینده، به طور کامل تمامی کارکنان خود را از سفارتخانه‌اش در کابل خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار