دسترسی ۸۸ درصدی روستا‌های آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از دسترسی ۸۸ درصدی روستا‌های آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، به پوشش ۸۸ درصدی روستا‌های استان به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: هدف ما پوشش ۱۰۰ درصدی روستا‌های استان است و در صورت رفع موانع تامین تجهیزات تمام روستا‌ها در برنامه اتصال به پهن باند قرار دارد.

او همچنین از اتصال بیش از یک هزار نفر از روستائیان بوکان به شبکه ملی اطلاعات در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با ایجاد سایت جدید در روستای قارنجه و ارتقاء سایت روستای ینگی کند در شهرستان بوکان بیش از یک هزار نفر از روستائیان روستا‌های یاد شده و روستا‌های پیرولی باغی، آغلیان و سریا آباد این شهرستان به اینترنت پهن باند متصل شدند.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا گفت: تلاش می‌کنیم بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود بیاوریم تا تمام روستائیان از بحث آموزش، کشاورزی، توسعه اشتغال روستایی، خدمات بانکی و سایر امورات آنلاین بهرمند شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.