ترامپ: اهتزاز پرچم طالبان بر فراز سفارت ما در کابل، ننگی برای آمریکا خواهد بود

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت طالبان به زودی پرچم خود را بر فراز سفارت ما در کابل به اهتزاز در می‌آورد و آن روز، روز ننگ آمریکا خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا با صدور بیانیه‌ای از سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور درباره افغانستان انتقاد کرد.

او گفت: بایدن باید برنامه‌های من را درباره افغانستان دنبال می‌کرد. طالبان دیگر برای آمریکا نه احترامی قائل است و نه از قدرت ما می‌ترسد. دیری نمی پاید که طالبان پرچم خود را بر فراز سفارت آمریکا در کابل به اهتزاز در آورد و آن روز، روز ننگ آمریکا است.

دونالد ترامپ افزود: این شکست مفتضحانه حاصل ضعف، بی کفایتی و بی انسجامی کامل برنامه های استراتژیک بایدن است.اگر من رئیس جمهور بودم، کاری می‌کردم که طالبان هرگز در خواب هم نتواند به فکر تصرف سفارت ما باشد و یا پایگاهی برای حملات جدید علیه آمریکا ایجاد کند.

 رئیس جمهور سابق آمریکا، جو بایدن را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست و اوضاع کنونی این کشور (افغانستان) را غیر قابل قبول خواند و تصریح کرد: من شخصا با سران طالبان گفتگو کردم. آن‌ها متوجه شده بودند که کاری که امروز انجام می‌دهند، قابل تحمل نیست.

مقام‌های آمریکایی و افغانستانی اسفند ماه سال گذشته (۲۹ فوریه ۲۰۲۰) اعلام کردند واشنگتن و متحدانش در ناتو نیروهایشان را طی ۱۴ ماه از افغانستان خارج خواهند کرد. این موضوع در صورتی بود که طالبان به تعهداتش بر اساس توافقی که در دوحه امضاء کرده پایبند باشد.

پنج هزار زندانی گروه طالبان نیز بر اساس همین توافقنامه از زندان‌های دولت افغانستان آزاد شدند که اکنون دولت مدعی است شمار زیادی از آن‌ها به میدان جنگ برگشته‌اند. طالبان هم اینک با سرعت زیاد در حال پیشروی و تصرف شهر‌های بزرگ افغانستان از جمله هرات و قندهار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۵۶ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
اورانگوتان هم حرف زد ؟؟؟
ننگ بر تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
و البته اهتزاز پرچم امریکای خونخوار در کشورهای جهان، مایه ننگ جامعه انسانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
اونم مسیر تو رو داره پیش میره. وقتی نماینده آمریکا تو امور افغانستان تغییر نکرده یعنی استراتژی تغییر نکرده فقط اومدن رو پلن بی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
درست گفتی خر همون خره
Netherlands
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
بایدن دچار زوال عقلی هست. اففانستان رو به باد داد.
آخرین اخبار