ثبت رکورد بستری کودکان کرونایی در آمریکا

منابع خبری از ثبت رکوردی جدید برای بستری شدن کودکان در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز با بیان آن‌که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲ هزار کودک آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده‌اند از ثبت رکوردی جدید در این زمینه برای آمریکا خبر داد.

بنابر اعلام این خبرگزاری روز شنبه مقامات آمریکا از بستری شدن بیش از هزار و ۹۰۰ کودک در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا خبر دادند و گفتند: «بیمارستان‌های جنوب آمریکا برای مقابله با شیوع گونه دلتای این ویروس آماده شده‌اند.»

نوع دلتای ویروس کرونا در میان افرادی که واکسن کرونای خود را در آمریکا دریافت نکردند شیوع بیشتری داشته است و در چند هفته اخیر باعث شده است تا تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان افزایش چشمگیری داشته باشد.

براساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، روز شنبه هزار و ۹۰۲ کودک آمریکایی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری شده‌اند. در حال حاضر کودکان ۲.۴ درصد از بیماران بستری  در بیمارستان‌ها را تشکیل می‌دهند. کودکان زیر ۱۲ سال واجد شرایط دریافت واکسن نیستند و این باعث می‌شود تا نسبت به نوع دلتای ویروس کرونا آسیب‌پذیری بیشتری داشته باشند.

همچنین براساس این داده‌ها در هفته جاری تعداد بیماران بستری شده که بین ۱۸ تا ۴۹ سال دارند رکورد جدیدی در آمریکا ثبت کرده است.

این خبرگزاری در این باره اعلام کرد که روند کند سرعت واکسیناسیون در آمریکا باعث شیوع چشمگیر گونه دلتای کرونا در این کشور شده است. آمریکا در حال حاضر به طور میانگین روزانه حدود ۱۲۹ هزار مورد جدید کرونایی ثبت می‌کند و این روند در ۲ هفته اخیر تقریبا دو برابر شده است.

در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در آمریکا بالاترین میزان در ۶ ماه گذشته را به خود اختصاص است و روزانه تقریبا ۶۰۰ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار