نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها بایدن را عامل افزایش تورم می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید بیانگر آن است که ۸۰ درصد شهروندان آمریکا رئیس جمهور این کشور را در افزایش تورم در این کشور مقصر می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکایی «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را برای افزایش تورم در این کشور مقصر دانسته و او را سرزنش می‌کنند.

بنابر اعلام نیویورک پست اغلب آمریکایی‌ها از افزایش قیمت موادغذایی، اقلام و کالا‌های خانگی شکایت می‌کنند و ۸۰ درصد آن‌ها سیاست‌های اقتصادی دولت بایدن را دلیل اصلی این تورم می‌دانند.

همچنین بر اساس نظرسنجی که روز چهارشنبه فاکس نیوز منتشر کرده است،  ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند اقتصاد ملی آمریکا در وضعیت بدی قرار دارد و ۸۶ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی نیز از تورم ابراز نگرانی کردند.

همچنین ۸۶ درصد از این افراد دلیل تورم کنونی در آمریکا را همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانند و ۷۹ درصد سیاست‌های دولت بایدن در زمینه اقتصادی را دلیل آن برمی شمارند.

بنابر نتایج این نظرسنجی افزایش قیمت در اقلام خانگی و گاز باعث شده ۷۰ درصد از افرادی که درآمد سالیانه کمتر از ۵۰ هزار دلار دارند در تنگنا قرار بگیرند. همچنین بیش از ۵۰ درصد از افرادی که در آمد بالای ۱۰۰ هزار دلار در سال دارند نیز گفتند این تورم باعث سختی‌ها بسیاری برای آنان شده است.

«کریس اندرسون» از مسئولان این نظرسنجی در این باره گفت: «فشاری که اکنون خانواده‌های کم ‌درآمد متحمل می‌شوند تجب‌آور نیست و این خطر را نشان می‌دهد که تورم می‌تواند خانواده‌ها را در آستانه مشکلات مالی قرار دهد.»

این نظرسنجی مابین ۷ تا ۱۰ اوت (۱۶ تا ۱۹ مرداد) بین هزار و ۲ شرکت کننده که به شکل تصادفی در کل آمریکا انتخاب شدند، انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
وقتی پول بدون پشتوانه چاپ بشه فرقی نمی‌کنه ایران باشه یا آمریکا. این مردم عادی هستند که فقیرتر میشند. تفاوت آمریکا اینه که باقی دنیا رو می‌چاپه و همه تورم روی دوش مردم آمریکا گذاشته نمیشه. ایران استعمارگر نیست و تمام تورم ناشی از نقدینگی روی دوش مردم گذاشته میشه. وقتی که مردم دنیا بفهمند باید ریشه بانک و ربا کنده بشه تمام این مشکلات از جامعه بشری دور میشه
آخرین اخبار