افتتاح بخش پزشکی هسته‌ای در مرکز طبی کودکان

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از افتتاح بخش پزشکی هسته‌ای در مرکز طبی کودکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست افتتاح بخش هسته‌ای مرکز طبی‌ کودکان اظهار کرد: عبادت یعنی رفع مشکلات همنوعان. امروز شاهد یک دستاورد بزرگ برای کودکان بیمار در مرکز طبی کودکان بودیم، کودکانی که در شرایط سختی به سر می‌برند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: با استفاده از دستگاه پیشرفته هسته‌ای تصویربرداری، امکان شناسایی و تشخیص بیماری در بافت‌های بدن فراهم می‌شود.

صالحی افزود: در این مرکز با استفاده از رادیو ایزوتوپ‌های تولید شده در داخل و تزریق آن به بیمار، بعد از تصویربرداری بیماری در گام‌های نخست شناسایی می‌شود.

او گفت:‌ ای کاش دکتر قریب و دیگر پزشکان که سرپناهان این مراکز بودند، الان هم حضور داشتند تا شاهد این موفقیت بودند.

صالحی بیان کرد: این مرکز باید ۵۰ سال پیش بخش هسته‌ای آن افتتاح می‌شد و ما شاهد گسترش آن بودیم. این وقفه در شأن کشور و ملت عزیزمان نیست. کشوری که ۳ هزار سال تاریخ دارد و از لحاظ موقعیت جغرافیایی حرف اول را می‌زند. کشوری که به نسبت‌های زمینی، انسانی، فرهنگی، سنتی داده می‌شود و شأن و منزلت بالایی دارد.

او با اشاره به دست‌نوازش خیرین گفت: نیکوکاران، این سربازان گمنام همه جا هستند و دست‌های نوازش خود را از کمک‌رسانی دریغ نمی‌کنند. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: این سازمان اگر  قدمی هم برداشته وظیفه اش بوده است، زیرا در انجام ماموریت‌ها نباید معطل کرد.

صالحی با اشاره به شرایط فعلی کرونا بیان کرد: چرا باید شاهد مرگ چندین نفر از عزیزانمان باشیم. چرا یاد نمی‌گیریم به جای سعی و تلاش، از روش برنامه‌ریزی مفهومی استفاده کنیم. با شعار نمی‌توان موانع را رفع کرد و کمک‌رسان بیماران بود.

او تاکید کرد: باید هر چه سریع‌تر تمام دستگاه‌های ذی‌ربط دست به اقدام بزنند و واکسن مورد نیاز کشور را تهیه و توزیع کنند. تمام کارخانه‌های داروسازی و شرکت‌های مربوطه باید با تمام قوا بدون معطلی نیاز فوری کشور را رفع کنند.

صالحی تصریح کرد: امیدوارم این مرکز بتواند با افتتاح بخش پزشکی هسته‌ای، بخشی از درد‌های بیماران را رفع کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار