ائتلاف الفتح: حضور مستشاری آمریکا در عراق خطرناک‌تر خواهد بود

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق حضور مستشاری و آموزشی آمریکا در خاک این کشور را خطرناکتر از حضور رزمی نیروهای آمریکایی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، احمد الکنانی، نماینده ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد حضور آمریکا درعراق طی روز‌های آینده و به ویژه پس از تغییر عنوان ماموریت نیرو‌های این کشور از «رزمی» به «مستشار و مربی» خطرناک‌تر خواهد شد.

احمد الکنانی در گفتگو با خبرنگار شبکه الاتجاه افزود: دولت فعلی و طرف آمریکایی تلاش می‌کنند مردم عراق را با بیان موضوع عقب نشینی نیرو‌های رزمی از کشور فریب دهند. گفتگوی راهبردی به عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی نپرداخته و صرفا عنوان ماموریت آنان را تغییر داده است. این امر کشور را تهدید می‌کند.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در چهارمین دور مذاکرات راهبردی بغداد- واشنگتن و در دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در کاخ سفید برگزار شد بیانیه‌ای مشترک را با وی مبنی بر ضرورت خروج نظامیان رزمی آمریکا از عراق در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ صادر کرد.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست بغداد-واشنگتن توافق کردند که تنها مربی‌های نظامی و مستشاران آمریکایی در عراق حضور خواهند داشت و این افراد هم در بخش‌هایی خدمت می‌کنند که فرماندهی آن با عراقی هاست.

از ژانویه سال ۲۰۲۰ و عملیات تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهانش شد، پارلمان عراق قانون خروج نظامیان آمریکایی از خاک خود را به تصویب رسانده است. با این حال آمریکا با دستاویز‌های مختلف از جمله مبارزه با داعش و طرح ریزی حملات گاه و بیگاه علیه مواضع خود، برای ماندن در عراق بهانه می‌تراشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار