رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

عزاداری‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: عزاداری‌های ماه محرم به خصوص تاسوعا و عاشورا باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دومین جلسه علنی ششمین شورای اسلامی شهر مشهد امروز با ذکر مصیبت و روضه سید الشهدا علیه السلام آغاز شد.

حسن موحدیان رئیس ششمین شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: ماه عزاداری آقا امام حسین (ع) از امشب آغاز خواهد شد. واقعه عاشورا، واقعه‌ای خاص بود. براساس آیه‌ای در قرآن کریم، هروقت جامعه‌ای از ذکر خدا که مظهر ذکر خدا نماز است دور شود و پیروی از شهوات کند قطعا امام حسین‌ها شهید می‌شوند. این فلسفه تاریخ است که به اشکال مختلف تکرار می‌شود.

او افزود: نماز و ذکر خدا را فراموش کردن و دنبال مسائل دنیایی و فساد اداری و امیال دنیا باعث شهادت امام حسین می‌شود. ارزش‌ها در آن زمان تبدیل به ضد ارزش شد و از بعد غدیر ولایت ستیزی شروع شد.

رئیس ششمین شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: وقتی جامعه‌ای در دست زمام‌دار فاسد باشد و مردم قدرت تحلیل و بصیرت نداشته باشند، ولایت ستیزی به وجود می‌آید. فرعون ولایت ستیز بود و مردم هم قدرت تحلیل نداشتند که در نتیجه شبانه حضرت موسی فرار کرد. این قوم ایشان را سبک می‌شمردند. حضرت صالح هم چنین شرایطی داشتند.

موحدیان بیان کرد: اگر ما در زمان امویان هم نگاه کنیم همین شرایط است که یزید یک فرد فاسد است و امام حسین مجبور به ترک شبانه محل می‌شود. این تاریخ ماست و اگر عبرت نگیریم تاریخ تکرار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بعد از ولایت ستیزی دین ستیزی بود، معاویه نماز می‌خواند، ولی با دین مشکل داشت و دنبال این بود که تفسیر گفته نشود. همچنین تقدس زدایی از دیگر عواملی بود که باعث به وجود آمدن حادثه کربلا شد. این دو ماه برای ما تقدس زیادی دارد و نباید کمرنگ شود. عزاداری‌ها قرار نیست تعطیل شود و با رعایت دستورالعمل‌ها باید عزاداری‌ها برگزار شود. همین تعطیل کردن حج به نوعی تقدس زدایی است

رئیس ششمین شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نکته دیگر عدالت ستیزی است که باید هرجا هستیم در گسترش عدل و حقوق محرومان باید پیشقدم باشیم، تاکید کرد: کوفیان، چون بصیرت نداشتند کاری کردند که در تاریخ بی سابقه است و امیدوارم ما ادامه دهنده راه امام حسین باشیم و عزاداری‌ها را با رعایت دستورالعمل‌ها اجرا کنیم چرا که اگر انجام ندهیم قطعا آسیب خواهیم دید.

شهر به رنج و مصیبت عادت کرده و دیگر مبارزه با کرونا اولویت نیست

در ادامه در نطق پیش از دستور نیز هاشم دائمی عضو شورای ششم شهر مشهد گفت:در این روز‌های سخت همه‌گیری کرونا از مدال آوران کشورمان تشکر می‌کنم که لبخند بر لب مردم آوردند. این روز‌ها کرونا در حال همه‌گیری است، اما ما فعالیت و اقدامی از طرف مسئولان نمی‌بینیم.

او افزود: رسانه‌ها به سمت ایجاد هراس می‌روند تا مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و رویه دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌ها در خصوص سفر به مشهد کنترل نمی‌شود و سفر‌های هوایی و ریلی به وفور جریان دارد.

عضو شورای ششم شهر مشهد ادامه داد: شهر به رنج و مصیبت عادت کرده و دیگر مبارزه با کرونا اولویت نیست. چنانچه همه گیری دلتا را جدی نگیریم باید به بیش از فاجعه فعلی بیندیشیم یعنی روز‌های سیاه کرونا. این ویروس براساس تحقیقات سرایت پذیر‌ترین ویروس قرن است.

دائمی بیان کرد: به جهت حمایت از شهروندان و وظایف شورا و برگزاری مراسم عزاداری از سرپرست شهرداری می‌خواهیم اقدامات هوشمندی را انجام دهد که این اقدامات عبارتند از:

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی به جهت رعایت فاصله عمومی

محدود کردن زمان این سرویس دهی

کنترل استفاده بهینه جهت استفاده از مکان‌های تفریحی

همکاری جدی با دستگاه‌های فرهنگی شهر برای در اختیار قرار دادن فضا‌های عمومی برای برگزاری مراسم دینی

توزیع اقدام بهداشتی در مناطق کم برخوردار

نگاه فرهنگی شورای ششم توجه ویژه به موضوع ایثار و شهادت است

مجید طهوریان عسگری عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد  با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: یاد و خاطره شهید صارمی و جاوید الاثر کاظم اخوان را گرامی می‌دارم.

او افزود: امروز روز شهدای مدافع حرم است که به روح پاک همه شهدای مدافع حرم درود می‌فرستم و از خانواده آن‌ها طلب دعا برای تک تک اعضای شورا دارم. آغاز به کار شورای ششم همزمان با دولت مردمی آیت الله رئیسی است. شورای ششم برای حَور در کنار مردم و مبارزه جدی با فساد تلاش خواهد کرد و به ظرفیت‌های موجود توجه ویژه دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با بیان اینکه به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی از مجموعه شهرداری توقع دارین ارتقای مجموعه فرهنگی برنامه ویژه باشد و تفکر فرهنگی در بدنه مدیران از توقعات ماست، ادامه داد: توجه به موضوع زائر و زیارت، جایگاه و نقش آفرینی مساجد، دغدغه‌های جامعه هنری و ورزشکاران، توجه ویژه به خانواده و بانوان و رشد سرمایه‌های انقلاب، توجه به موضوعات شهروندی و محبت و مودت بین شهروندان، فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی از اولویت‌های کاری شهرداری مشهد باشد.

ظهوریان عسگری بیان کرد: مشهد الرضا جهان شهر برکت و کرامت فرصتی طلایی برای بروز استعداد‌هایی است که سال‌ها پشت در‌های بسته ایستاده‌اند و فرصت بروز استعداد‌های خود را پیدا نکرده‌اند. با تمام توان پشت این استعداد‌ها خواهیم بود. این شورا خود را آماده خدمتی جهادی همراه با دانش و رفتار عالمانه و هوشمندانه برای مدیریت مشهد الرضا می‌نماید.

او تصریح کرد: از تمام فعالان فرهنگی و کنشگران سیاسی خواهش دارم به دور از دعوا‌های سیاسی مشهد الرضا علیه السلام را به جایگاه خود برسانیم.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار