دعوت الکاظمی از پادشاه عربستان برای حضور در نشست سران منطقه

نخست وزیر عراق رسما «سلمان بن عبدالعزیز»را برای سفر به بغداد و حضور در نشست سران کشور‌های منطقه دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق دعوت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور از «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان برای حضور در کنفرانس سران کشور‌های همجوار عراق را به فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود تحویل داد.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای امور خارجه عراق و عربستان در ریاض دیدار کردند و به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در جهت تحقق منافع مشترک پرداختند.

او اشاره کرد: دو طرف همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت برای دو کشور برادر و اهمیت تلاش هماهنگ برای حل بحران‌های منطقه رایزنی کردند.

الصحاف در ادامه افزود: وزیر امور خارجه عراق، دعوت الکاظمی از پادشاه عربستان برای حضور در کنفرانس سران کشور‌های همجوار عراق که قرار است اواخر ماه جاری در بغداد برگزار شود را به همتای عربستانی خود تحویل داد.

وزیر امور خارجه عراق پیش از این نیز دعوت الکاظمی به سران سایر کشور‌های همجوار از جمله ترکیه را نیز تحویل داده بود. همچنین قرار است وزیر خارجه عراق در سفر به تهران، رسماً «سید ابراهیم رئیسی» را برای حضور در این نشست دعوت کند.

نشست سران کشور‌های همسایه عراق قرار است اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شرکت ایران در چنین مجمعی بدون عذر خواهی عربستان درفاجعه منا و پرداخت غرامت انهابه خانواده های مربوطه .. و تحویل دو متجاوز به کودکان ، و عذرخواهی عربستان از داعش و پرداخت پول انها ، تمام کردن جنگ در یمن و بیرون امدن از شه های اشغال شده و واگذاری امر یمن به یمنی ، برداشتن حصر یمن ، بیرون رفتن از جزایر یمن توسط امار ات و عربستان... ودر. اخر پرداخت غرامت ورفع خسارتهای وارده به یمن ... حذف کلیه مدارس وهابی گری از تمام کشورها وعدم ترویج خشونت ک،،،،،
افزایش حاجیان در موسم حج و ..... و بکاربردن نام خلیج فارس در کلیه مکاتبات و کتب و رسانه ها . عدم پشتیبانی از گروهای تروریست دولت و معمولی. و پرداخت غرامت
اگر میخواهند رابطه داشه لاشند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
بشین تا بهت بدن. بیشین تا عذرخواهی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۰:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
عذر خواهی عربستان از داعش و پرداخت پول آنها ؟؟؟؟!!!!!!
اولا که این بیانیه شما اشکالات املائی و انشائی فراوان دارد که در بعضی موارد مطلب مورد نظر شما را بطور وارونه بیان میکند، از جمله مورد فوق !!!
شاید منظور شما عذرخواهی عربستان "بابت حمایت" از داعش و پرداخت پول "به" آنها بوده که در نوشتار کاملا بطور معکوس تبیین شده است !!
ثانیا این دعوت نه از طرف مقامات عربستان صورت گرفته و نه اجلاس قرار است در عربستان برگزار شود، بلکه اجلاس در عراق برگزار میشود و دعوت به اجلاس هم توسط مقامات عراقی انجام شده و ایران و عربستان هر دو در این نشست مهمان هستند.
فکر کنم کلا مطلب را شما جور دیگری برداشت کرده اید که این شرط و شروط را مطرح کرده اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
انشاالله این نشست ها مایه اتحاد همه کشورهای منطقه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
مرگ بر ال سعود
آخرین اخبار