انتقال گروهی از نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی از عراق به کویت

ائتلاف بین المللی خروج گروهی از نیرو‌های پیاده نظام خود از عراق و انتقال آنان به پایگاه‌های اصلی خود در کویت را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا دیروز (شنبه) خروج نیرو‌های OTH خود را از عراق به پایگاه‌های اصلی خود در کویت اعلام کردند.

در بیانیه مطبوعاتی ائتلاف بین المللی آمده است: نیروی کار ترکیبی – عملیات اراده مستحکم، نیروی افق OTH)) اخیراً ماموریت خود را در عراق به پایان رسانده و به پایگاه اصلی خود در کمپ بورینگ در کویت بازگشت.

این بیانیه افزود: نیروی OTH معمولاً شامل دو هلیکوپتر CH-۴۷ Chinook و یک گروه پیاده نظام است که در حالت آماده باش ۲۴ ساعته هستند و وظیفه آنان تکمیل ماموریت‌ها در کوتاه‌ترین زمان با استفاده از خودرو‌ها است.

این گروه در صورت نیاز در منطقه مشترک عملیاتی در پشتیبانی از نیرو‌های میدانی، بازیابی عملیات، انجام حملات هوایی و کمک به مأموریت‌های جامع حفاظت از نیرو مشارکت می‌کند.

این در حالی است که به موجب قانون پارلمان عراق درباره اخراج تمامی نیرو‌های بیگانه از این کشور، نیرو‌های ائتلاف بین المللی به ویژه آمریکا باید خاک این کشور را ترک کنند.

در دور چهارم مذاکرات بغداد-واشنگتن توافق شد که نیرو‌های رزمی آمریکایی تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ از عراق خارج شوند و برخی نیرو‌ها با تغییر عنوان مأموریت آنان برای آموزش و مشاوره نیرو‌های عراقی باقی بمانند مسئله‌ای که با اعتراض جریان‌ها و گروه‌های مقاومت عراق روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار