مدیر کل بیمه سلامت کرمان خبر داد؛

پیشتازی کرمان در الکترونیک سازی خدمات پزشکی

جعفری با اشاره به پیشتازی کرمان در الکترونیک سازی خدمات پزشکی گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون بیش از ۹۶درصد نسخه‌ها الکترونیکی صادرشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان امروز به مناسبت روز خبرنگار از همکاری مستمر و موثر خبرنگاران حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: قطعا هر سازمان و نهادی با همراهی رسانه‌ها به اهداف خود برای خدمت به مردم می‌رسد.

او افزود: طی یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی پرداخت شده که از نظر وضعیت پرداختی مراکز درمانی در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

او تصریح کرد: اداره کل بیمه سلامت هزار و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده دارد که به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان پایه با بیش از یک میلیون و ۴۰۰موسسه درمانی درسراسر استان طرف قرارداد و همکاری است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت ماهانه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تعهد پرداختی به مراکز درمانی خصوصی و دولتی دارد و به صورت روزانه یک میلیارد و ۷۰۰ تومان است که این عدد قابل توجه است.

او تصریح کرد: بیمه سلامت ماهیانه ۱۴میلیارد تومان وصول درامد دارد که ماهیانه ۵۱ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی مردم تعهد دارد و این نشان می‌دهد از محل یارانه‌ها درآمد به جا سودمند و هدفمند هزینه شده است و تداوم این تصمیم موجب پوشش همگانی خدمات رایگان سلامت برای آحاد مردم است.

او با اشاره به استقرار پزشک خانواده برای بیمه شدگان گفت: در طرح پزشک خانواده، هر خانواده یک پزشک دارد تا هنگام بیماری بتواند با خیالی آسوده به آن مراجعه کند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان افزود: استان کرمان پایلوت استقرار پزشک خانواده شهری بوده و در۶ ماهه گذشته هر فردی که دارای بیمه رایگان شهری بوده دارای پزشک خانواده نیز است.

جعفری تصریح کرد: طی یک سال گذشته بالغ بر ۶ میلیون بار، بیمه شدگان استان برای درمان بیماری به مراکز طرف قرارداد مراجعه داشته اند که بیشتر این مراجعات به دلیل حذف دفترچه‌ها در سال ۱۴۰۰ کاملا الکترونیک به انجام رسیده است.

او از همه موسسات درمانی دولتی و خصوصی نهایت تشکر را کرد و گفت: این مراکز با آیین نامه حذف دفترچه و تجویز نسخه الکترونیکی همراهی خوبی داشتند و استان کرمان به عنوان استان پایلوت در الکترونیک سازی خدمات پزشکی پیشتاز است.

جعفری افزود: هر بیمه شده برای اطلاع از پرونده و سابقه پزشکی خود می‌تواند به سامانه خدمت رسانی بیمه سلامت ایران به آدرس eservices.ihio.gov.ir/ isc مراجعه کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار