کرمان استان پیشرو در نسخه نویسی الکترونیک/۹۵ درصد نسخه‌ها الکترونیکی شدند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:تا پایان خرداد، ۹۵ درصد نسخه‌های پزشکی در استان کرمان الکترونیکی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجعفری مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل اداره کل بیمه سلامت استان کرمان برگزار شد، گفت: با همکاری و تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان کرمان، هم اکنون این استان در صدور نسخه نویسی الکترونیک در کشور پیشتاز است.

او افزود: تمام مراکز نسخه نویسی دولتی در سطح استان همزمان با متوفف شدن چاپ دفترچه بیمه و نیز کلیه کلینیک‌های تخصصی دانشگاهی مجهز به سامانه نسخه الکترونیک شدند.

جعفری تصریح کرد: درحالی به تیرماه وارد می شویم که تعداد انگشت شماری از مطب‌ها فقط در شهر کرمان وجود دارند که تازه به چرخه نسخه نویسی الکترونیک وارد شده اند و مشکلاتی دارند و دیگر مطب‌ها و نیز بخش خصوصی متصل به سامانه نسخه نویسی الکترونیک شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: اکنون کلیه مراکز نسخه نویسی، آماده خدمات الکترونیک هستند و انتطار همکاری با پزشک داریم که مجدد نسخه کاغذی درخواست نکنند.

او تاکید کرد: بیمه شدگان باید بدانند نسخه کاغذی قابل پذیرش نیست لذا از پزشک نسخه الکترونیک درخواست کنید.

 دبیر نسخه نویسی الکترونیک کشور گفت: تا پایان خرداد در کرمان ۹۵ درصد نسخه‌ها الکترونیک شدند و ۵ درصد باقی مانده عمدتاً مربوط به مراکزی که تازه کار بودند، است.

جعفری با اشاره به اینکه درسطح کشور ۴۸ درصد نسخه نویسی الکترونیک داریم، افزود: کرمان استان برتر در نفوذ نسخه نویسی الکترونیک است و یکی از دلایل موفقیت ما در این بخش حفاظت از این طرح و پشتیبانی‌های مستمر در استان است.

او تصریح کرد: سامانه‌های غیرحضوری برای پاسخگویی به مشکلات در این بخش وجود دارد و کارشناسان ما تا ساعت ۲۳ آماده پاسخگویی به سوالات بیمه شدگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در بحث پاسخگویی نداشتیم، افزود: تمام تلاش ما سهولت دسترسی مردم به سوالات بیمه‌ای و پزشکی مرتبط با بیمه است.

او با اشاره به اجرای پزشک خانواده شهری نیز اظهار داشت: پزشک خانواده ارزان‌ترین مسیر دریافت خدمات پزشکی است و چه بهتر فرد بیمه شده، مشاور ارزان و امین داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: پزشک خانواده می‌تواند ۸۵ درصد بار مراجعه به مراکزتخصصی درمان را کاهش دهد و برای بقیه موارد نیز مشورت مورد نیاز را به بیمار ارائه کند.

او با اشاره به جمعیت ۱۶۰ هزار نفری صندوق همگانی اظهار کرد: صندوق‌های بیمه همگانی استان‌های کرمان، یزد و کردستان پیشتاز شدند تا پزشک خانواده را از بهمن ماه اجرا کنند و البته از اول تیرماه نیز ۶ استان دیگر به این مجموع افزوده شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت کرمان افزود: باید تلاش کنیم در دیگر صندوق‌های بیمه‌ای طرح پزشک خانواده اجرا کنیم.

جعفری اظهار داشت: درسال ۹۹، مراجعات مردم به مراکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی ۳۹ درصد کاهش یافت که علت آن تغییر رفتار مردم و نیازسنجی واقعی بود که حتی در بخش بستری هم کاهش مراجعه داشتیم.

او گفت‌: برای بررسی رفتار‌های صحیح مردم باید روی سواد عمومی سلامت مردم، تنش خانوادگی و روان تنی کار کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار